De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
In januari wordt er altijd zoveel gehyped dat het zelfs voor de meest doorgewinterde trendwatchers soms verwarrend is. Met de CES inmiddels achter ons en een paar weken om de “forecasting skills” te verbeteren heeft Venturebeat een lijst samengesteld van de vijf trends voor 2011 die in hun ogen “overhyped” zijn.
– Google Chrome OS: Een innovatief nieuw OS voor netbooks klonk erg goed, in 2009. Consumenten die op zoek zijn naar netbooks verschuiven hun aandacht al richting tablets, een trend die alleen maar verder door zal zetten als de Android tablets dit jaar in grote getale de markt betreden. Chrome OS zal een van de grootste ‘slachtoffers’ worden van deze verschuiving omdat bedrijven Chrome OS zullen negeren en de consumenten hebben het te druk met het spelen van Angry Birds op hun iPad 2 om zich er iets van aan te trekken.
– Internet TV: Stortplaatsen zijn al bezaaid met de overblijfselen van de vele mislukkingen in deze categorie. Google heeft al een teleurstellende visie naar buiten gebracht voor de fusie van web en televisie, een slecht teken voor anderen die op zoek zijn naar een breakout hit later dit jaar. Pas als kabelbedrijven verwijderd kunnen worden uit het hele proces (of ze leveren een eigen innovatieve hardware set-top) zal niets in deze categorie voldoen aan de hype.
– De iPad als redder van (tijdschrift)uitgevers: Terwijl we (sommige) tijdschriftuitgevers toe moeten juichen voor het opnieuw uitvinden van een content strategie waarbij ze optimaal profiteren van hetgeen de iPad te bieden heeft zal het waarschijnlijk niet genoeg zijn om hen te redden. Emotie lijkt de logica in de weg te zitten. Als uitgevers er al niet in slaagden om het model te laten werken met 240 miljoen internetgebruikers, hoe kunnen ze dan denken dat het wel gaat slagen met een publiek van minder dan 5% van dat formaat?
– PlayStation 3: Minder leuk dan de Wii en minder innovatief dan de Xbox/Kinect, is de PlayStation 3 gedoemd tot het eindigen op een derde plaats in deze generatie van consoles. Het beste advies voor Sony: “be first to market with the PS4.”
– Tablets zullen een einde maken aan de markt voor ‘single-purpose devices’. De iPad revolutie zal geen einde gaan maken aan de vraag van consumenten voor goede ‘single-purpose devices’ als de Kindle of de Nintendo DS. Bewijs nodig? Kijk maar naar de lancering van de Nintendo 3DS later dit jaar. Nintendo zal laten zien dat een ‘single-purpose device’ kan overleven en verder kan groeien als het het een game heeft “to back it up“.
Verder lezen over Trends
Lifestyle28.10.2024
Dit zijn de interieurtrends van dit najaar
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Entertainment27.02.2024
Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is
Search11.12.2023
Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs
Search21.11.2023
Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies
Lifestyle16.02.2023
Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023
DC Business10.01.2023
Dé onlinemarketingtrends van 2023
Search07.12.2022