Startups12.01.2009

Een nieuw jaar, een nieuwe start-up van de maand: We Cross!


een-nieuw-jaar-een-nieuwe-start-up-van-d.jpg
een-nieuw-jaar-een-nieuwe-start-up-van-d.jpg

Wellicht spraken de banners op deze site al boekdelen, maar na the Crowds en Kimengi hebben wij deze maand de eer om ons als start-up van de maand te presenteren. En ja we zijn een echte start-up, want pas sinds 8 maanden zijn wij – Hein Hofman en Hilde Smetsers – de trotse eigenaren van We Cross. Het ondernemen is ons echter niet vreemd, want voorheen werkten we beiden al aan eigen media, event en muziek projecten.

We Cross is een jong bedrijf dat crossmediale concepten voor de creatieve sector ontwikkelt en realiseert. In onze concepten integreren we online met offline zoals radio, TV, print, events en mobiel. Wij zijn dus daar, waar verschillende disciplines samen komen. Een veelvoorkomend onderdeel van deze concepten is (web)video. Vandaar dat we deze producties ook ‘in-house’ aanbieden met onze eigen videoproductie tak: Crosscast. Naast opdrachten voor derden, ontwikkelen we ook eigen projecten waarin het beste van al onze kwaliteiten terug komt. Een voorbeeld daarvan is Next Best Band, het eerste crossmediale podium voor bands en muziekliefhebbers dat na een rustige start de komende weken volwassen gaat worden. Maar daarover later meer.

Als start-up van de maand op Dutch Cowboys gaan we onze kennis met jullie delen en houden we jullie natuurlijk op de hoogte van het opwindende leven als Nederlandse start-up! Daarom kan je de komende maand berichten van ons verwachten over crossmedia, interactieve marketing voor de creatieve sector en interessante cases (van derden, maar ook veel over ons eigen project Next Best Band). Daarnaast reizen we komende donderdag af naar Groningen waar we voor jullie in tekst en video verslag gaan doen van interessante presentaties op Eurosonic / Noorderslag (hét congres voor de Europese muziekindustrie).

...

Verder lezen over Crossmedia

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk