Search28.02.2008

SES Londen 2008: Landing page testing + Regulated industries


ses-londen-2008-landing-page-testing-reg.jpg
ses-londen-2008-landing-page-testing-reg.jpg

OutriderLanding Page Testing & TuningSearch Marketing in Regulated Industries

Landing Page Testing & Tuning
Tijdens deze sessie werd het belang van een relevante landingspagina benadrukt met als uiteindelijk doel het behalen van betere conversieratio’s. Een landingspagina kan meerdere doelen hebben: branding vs. directe leads of sales.

Zorg ervoor dat je je doel helder voor ogen hebt en houd dit afgebakend. Als aanbieder heb je gemiddeld 13 seconden om een bezoeker te overtuigen dat je hem of haar de juiste website biedt. Dat betekent dat een goede landingspagina een must is.

Belangrijk is dat SEO en PPC steeds meer “één” worden. Pay per Click zal steeds meer de relevantie factoren van SEO gaan volgen, wat gevolgen heeft voor de opbouw van landingspagina’s.

Waarom converteren bezoekers niet?
Er zijn enkele factoren aan te wijzen waarom een bezoeker NIET converteert op een landingspagina, waaronder:

– Geen goede samenhang tussen je zoekwoorden, advertentie teksten en landingspagina.
– Bezoekers moeten ergens anders hun aankoop doen( third party site)
– Het registratie proces voor een conversie is te lang( te uitgebreid formulier).
– Meerdere uitgangen in het conversie kanaal.

Factoren goede landingspagina
Nu we weten hoe het niet moet, kunnen we enkele positieve factoren aanwijzen. Waar voldoet dan een goede landingspagina aan? Denk o.a. aan:

– Deep Linking: pagina komt overeen met het product/ zoekopdracht
– Aanbieding gedreven: maak het verblijf op de website aantrekkelijk door zorgvuldig gekozen afbeeldingen en tekst.
– Eenvoudige navigatie: komt de klant daar waar hij zou moeten komen?
– Sales Focus: de koop hier button!!
– Blijf testen!

Wanneer je alle fundamentele onderdelen van je webpagina hebt geoptimaliseerd, voer dan een eye tracking test uit op de “hot spots”van je pagina. Eye tracking onderzoek geeft je een goed idee van waar je bezoekers op klikken. Het is een snelle en relatief goedkope manier van onderzoek.

Gebruik je verstand (niet de techniek)
De volgende uitspraken illustreren goed hoe je met technologie en landingspagina’s o moet gaan:

“You are the best judge of what will work for your site or your clients site. Technology only gives you the tools to test out your theories.”

Een goede landingspagina in 6 stappen
Afsluitend kunnen we in 6 stappen beschrijven hoe je een goede landingspagina bouwt:

1) Formuleer je doel
2) Doe onderzoek naar je potentiële klanten, “build personas”
3) Ontwerp een lay-out die de bezoeker tot actie aanzet
4) Schrijf je content
5) Bouw de landingspagina
6) Testen en fine-tuning

Search Marketing in Regulated Industries

Tabak

Alcohol

Gaming

SES London 2008 – Local Search 2.0
SES Londen 2008: Searcher Behaviour Research Update
SES Londen 2008 Fred Marckini: “SEO heeft het eeuwige leven”
SES Londen 2008: Search Term Research & Targeting
SES Londen 2008 Beyond Linkbait Getting Authoritative Online

...

Verder lezen over Zoekmachine

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

Enerzijds omdat jongeren bijvoorbeeld al vaker zoeken via social media zoals TikTok en Instagram, maar binnenkort ook omdat AI-bonzen zich er nu mee gaan bemoeien.

Search01.11.2024

ChatGPT gaat strijd aan met Google: start eigen zoekmachine

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Consumenten en bedrijven kiezen steeds vaker voor AI-toepassingen om online antwoorden te vinden op hun vragen. Het gebruik van tools als ChatGPT voor zoekfuncties is zelfs met 37% gestegen, terwijl het gebruik van traditionele zoekmachines met 11% is gedaald.* Marketeers die zich tot nu toe hebben gericht op Search Engine Optimization (SEO) om hun merk goed in beeld te brengen, zullen zich nu (ook) moeten specialiseren in een nieuw vak: Language Model Optimization (LMO).

Marketing22.08.2024

HubSpot komt met gratis tool voor AI zoekoptimalisatie

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

Zoek jij ooit wel eens iets op een andere zoekmachine dan die van Google? We achten de kans klein. Google is zelfs een monopolist geoordeeld.

Search06.08.2024

Googles zoekmachine is een monopolie, oordeelt rechter

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

OpenAI heeft met de introductie van SearchGPT een nieuwe mijlpaal bereikt in de wereld van kunstmatige intelligentie en zoektechnologie. Dit prototype combineert geavanceerde AI-modellen met realtime webinformatie, waardoor gebruikers snel en nauwkeurig antwoorden kunnen verkrijgen via een gebruiksvriendelijke conversatie-interface.

Artificial Intelligence01.08.2024

SearchGPT: Een innovatieve stap in AI-zoektechnologie

Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken

Chrome krijgt een handige nieuwe manier om te zoeken. Het is een stuk visueler en maakt gebruik van het handige Google Lens.

Search30.07.2024

Chrome krijgt zijn eigen Circle to Search om snel te zoeken

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Het is volgens Google bedoeld om te zorgen dat zoekresultaten eerder laden, in plaats van dat je allemaal dingen geladen krijgt waar je helemaal niet om hebt gevraagd.

Search26.06.2024

Google stopt met de doorlopende scroll op zijn zoekmachine

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming

In de huidige wereld zien we steeds meer online activiteit. Mensen zijn actiever online, mensen zijn langer online en ze zijn vaker online. Het is dus belangrijk om online zichtbaar te zijn of gemakkelijk te worden gevonden.

Marketing19.06.2024

Waarom is online marketing essentieel voor je onderneming