09.07.2009
Gadgets

Back to the Eighties met de Cassettestick

By: Redactie Dutchcowboys

BlogGadgets
back-to-the-eighties-met-de-cassettestic.jpg
back-to-the-eighties-met-de-cassettestic.jpg

Heineken introduceert deze zomer de Cassettestick, verkrijgbaar in een actieverpakking met 6 blikjes. De USB-stick in de vorm van een ‘eighties cassettebandje’ heeft een opslagcapaciteit van 2GB. Naast de Heineken Cassettestick ontvang je ook nog eens 3 gratis nummers, waarvan ten minste een unieke cover die je kunt downloaden via de onlangs gelanceerde nieuwe website.

Steek de stick in de USB-poort van je computer en volg de aanwijzingen van de speciale software en je komt automatisch op Heineken.nl. Daar kun je een keuze maken uit 3 catchy tracks uit het vervlogen tijdperk van de magnetische geluidsdrager. De Heineken Cassettestick is verkrijgbaar in vijf genres met een typische jaren ’80-look: Pop, Disco, Rock, Motown en NL.

In 2007 introduceerde Heineken al de Speakerkratjes die binnen mum van tijd waren uitverkocht. De verwachting is dat deze zomerpromotie dat succes minimaal zal evenaren.

Rob van Griensven, Brandmanager Heineken, ziet deze promotie als een logische combinatie met Heineken en zijn muziekactiviteiten. “Heineken en muziek zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden, vooral via sponsoring van festivals en ook de Heineken Music Hall. Sinds kort kun je via het nieuwe Heineken.nl je muziek downloaden, CD’s bestellen, tickets kopen en bijzondere privileges verkrijgen, zoals meet & greets met je favoriete artiest of VIP-toegang tot concerten en clubs. Ik denk dat deze promotie perfect past in de verfrissende manier waarmee Heineken met muziek omgaat.” Via de Cassettestick krijg je toegang tot de download shop waar je 3 gratis tracks kunt kiezen uit het aanbod van ruim 500 nummers uit de jaren ‘70 en ‘80.

De Heineken Cassettestick wordt gepromoot met onder andere een opvallende tv-commercial waarin het geknoei met het ouderwetse cassettebandje uit de jaren ’80 wordt afgezet tegen het gebruiksgemak van de moderne USB-stick. De commercial bevat bovendien een vertrouwde stem voor wie uit het TopPop-tijdperk afkomstig is: Ad Visser prijst in de commercial de Heineken Cassettestick aan.

Share this post