Advertising15.12.2008

Ik wil meer kb’s part 2


ik-wil-meer-kb-s-part-2.jpg
ik-wil-meer-kb-s-part-2.jpg

Vorige week is de actie “Ik wil meer KB’s” opnieuw van start gegaan. In november 2007 was de eerste actie die zich richtte op het vergroten van het aantal kilobytes dat gebruikt mag worden voor online advertenties.

Ruim 500 marketeers en creatieven schreven zich in, waardoor de actie een groot succes was en brede ondersteuning door de markt genoot. Van aanpassing van de richtlijn is echter niks terechtgekomen. Brancheorganisatie IAB heeft de reeds bestaande richtlijn opnieuw gepubliceerd. Het blijkt echter dat de Nederlandse richtlijn over bijna de gehele linie lager is dan de internationale richtlijn.

Kortom Nederland loopt achter, tijd dus om opnieuw in actie te komen.

Initiatiefnemer Steven Pieneman, eigenaar van Liberacion, roept alle bedenkers, makers en opdrachtgevers van online advertenties op zich te melden op de site Ikwilmeerkbs.nl. “We roepen iedereen op om de mouwen op te stropen en de spierballen te tonen. Op de site kan je een foto uploaden, waarna deze op de site wordt geplaatst. Het belangrijkste is echter om je op te geven met naam en bedrijfsnaam. Met deze ludieke actie willen we duidelijk maken aan de exploitanten dat verruiming van de maximale bestandsgrootten van banners nodig is voor meer creativiteit. Betere advertenties leiden tot betere resultaten en meer tevreden adverteerders. We willen toch allemaal dat online marketing niet meer als sluitpost van de marketingbegroting wordt gezien?”.

Het aantal KB’s bepaalt de zwaarte van een banner. Veel site-eigenaren en exploitanten hanteren echter eigen of verouderde richtlijnen. Dit zorgt zeer regelmatig voor problemen bij het aanleveren voor plaatsing van online advertenties. Denk hierbij aan banners die geweigerd worden, extra kosten voor admanagement of zelfs het aanpassen van banners. Uiteindelijk zijn bureaus en adverteerders hiervan de dupe.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Online Advertising

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Microsoft heeft eigenaren van een Copilot+-laptop deze week een nieuwe al te fijne verrassing gegeven. Gigantische advertenties.

Advertising22.11.2024

Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting