Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Vorige week is de actie “Ik wil meer KB’s” opnieuw van start gegaan. In november 2007 was de eerste actie die zich richtte op het vergroten van het aantal kilobytes dat gebruikt mag worden voor online advertenties.
Ruim 500 marketeers en creatieven schreven zich in, waardoor de actie een groot succes was en brede ondersteuning door de markt genoot. Van aanpassing van de richtlijn is echter niks terechtgekomen. Brancheorganisatie IAB heeft de reeds bestaande richtlijn opnieuw gepubliceerd. Het blijkt echter dat de Nederlandse richtlijn over bijna de gehele linie lager is dan de internationale richtlijn.
Kortom Nederland loopt achter, tijd dus om opnieuw in actie te komen.
Initiatiefnemer Steven Pieneman, eigenaar van Liberacion, roept alle bedenkers, makers en opdrachtgevers van online advertenties op zich te melden op de site Ikwilmeerkbs.nl. “We roepen iedereen op om de mouwen op te stropen en de spierballen te tonen. Op de site kan je een foto uploaden, waarna deze op de site wordt geplaatst. Het belangrijkste is echter om je op te geven met naam en bedrijfsnaam. Met deze ludieke actie willen we duidelijk maken aan de exploitanten dat verruiming van de maximale bestandsgrootten van banners nodig is voor meer creativiteit. Betere advertenties leiden tot betere resultaten en meer tevreden adverteerders. We willen toch allemaal dat online marketing niet meer als sluitpost van de marketingbegroting wordt gezien?”.
Het aantal KB’s bepaalt de zwaarte van een banner. Veel site-eigenaren en exploitanten hanteren echter eigen of verouderde richtlijnen. Dit zorgt zeer regelmatig voor problemen bij het aanleveren voor plaatsing van online advertenties. Denk hierbij aan banners die geweigerd worden, extra kosten voor admanagement of zelfs het aanpassen van banners. Uiteindelijk zijn bureaus en adverteerders hiervan de dupe.
Verder lezen over Online Advertising
Advertising22.11.2024
Microsoft laat fullscreen advertenties zien op Copilot+-pc’s
Social Media14.11.2024
Threads start binnenkort met het tonen van advertenties
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Entertainment29.08.2024
Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Advertising02.07.2024