De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Gisteren is de actie “ Ik wil meer KB’s ” van start gegaan. Het doel van de actie is site-eigenaren, uitgeverijen, bannernetwerken en brancheorganisaties duidelijk maken dat er veel behoefte is aan grotere bestandsformaten voor de aangeboden advertentievormen.
Creatieven, reclamebureaus en ook online marketeers voelen zich steeds vaker ernstig beperkt door de maximale bestandgrootte van een online advertentie. De creatieve mogelijkheden van een campagne kunnen daardoor niet optimaal benut worden. De bestandsgrootten van banners worden gereguleerd door het IAB. Veel exploitanten hanteren echter hun eigen richtlijnen. De initiatiefnemers van de actie roepen op om de internationale richtlijnen te adopteren en zo online creativiteit te bevorderen.
Initiatiefnemer is Steven Pieneman, oprichter van Admanager, hij roept alle bedenkers, makers en opdrachtgevers van online advertenties op zich te melden op de website ikwilmeerKB’s.nl.
“We roepen iedereen op om de mouwen op te stropen en de spierballen te tonen. Op de site kan je een foto uploaden, waarna deze op de site wordt geplaatst. Het belangrijkste is echter om je op te geven met naam en bedrijfsnaam. De lijst met personen die zich via de site opgeven, gaan we aanbieden aan vertegenwoordigers van het Interactive Advertising Bureau en de Stichting Internetreclame. Via deze ludieke actie willen we duidelijk maken aan de exploitanten dat verruiming van de maximale bestandsgrootten van banners nodig is voor meer creativiteit”.
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023