Advertising09.04.2008

Adverteren binnen online video’s is effectief!


adverteren-binnen-online-video-s-is-effe.jpg
adverteren-binnen-online-video-s-is-effe.jpg

Al sinds de komst van internet zijn o.a. uitgevers bezig om meer bezoekers naar hun website te krijgen. Het daarbij inzetten van reclamebanners als onderdeel van de online marketing is dan ook niet nieuw, echter iedereen is inmiddels al zo gewend aan al die banners dat we er als het ware langsheen kijken. We zien ze wel maar we besteden er nauwelijks meer aandacht aan, de zgn. ‘bannerblindheid’.

Adverteren met en binnen online video’s blijkt veel effectiever te zijn. Bezoekers van websites zijn bereid om videoreclame te accepteren voor, tijdens of na een video.

Multimediaburo Video Advertentie richt zich specifiek op het inzetten van clickable banners binnen online video’s. Een uitermate geschikte tool om het aantal bezoekers op websites drastisch te verhogen door adverteerders een totaaloplossing te bieden!

Ze hebben een multifunctionele Flash-videoplayer gelanceerd die op elke website geplaatst kan worden en welke is uitgerust met 12 verschillende soorten banners die op diverse plaatsen binnen de video inzetbaar kunnen worden gemaakt. Deze banners zijn voor 5% transparant en nemen gedurende max. 10 seconden, een percentage van de beeldruimte in beslag.

In deze advertentiebanner kan een hyperlink verwerkt zitten, die de belangstellende kijker naar een specifieke productpagina van de adverteerder brengt.

Door de videoboodschap te verrijken met de interactieve elementen binnen en naast een video, wordt de kijker meer betrokken en wordt de boodschap beter overgebracht, wat weer leidt tot  herinnering van de getoonde reclame. De voordelen van adverteren met video advertenties:

* De kosten van online adverteren liggen stukken lager dan in de offline media;

* Veel meer dan bij offline media zijn reacties van de doelgroep op uitingen te volgen en het gedrag (clicks en navigatie) te meten via een speciale Adserver;

* Videoboodschappen op internet kunnen worden verrijkt met (flash)animaties, Pre- en Postroll commercials en diverse banneruitingen waaronder een Call-for-Action banner;

...

Verder lezen over Online Video

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

Spotify gaat creators betalen voor de videocontent die ze maken. Spotify richt hiermee zijn pijlen op videoplatforms als YouTube en TikTok.

Video15.11.2024

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

Iedereen trapt er wel eens in, een TikTok-video met een lange build-up, die vervolgens nooit eindigt. Ja, er zou een 2e deel zijn: niet dus.

Video01.11.2024

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Zeker Zoom Workplace is een wereld van verschil en lijkt door allerlei integraties steeds meer op Google’s en Microsofts samenwerksuites.

Online09.10.2024

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Meta heeft een nieuwe tool onthuld die direct de strijd aan lijkt te gaan met Sora van OpenAI. Het gaat om Movie Gen.

Artificial Intelligence04.10.2024

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts