Video07.07.2014

YouTube geeft Internet Providers ‘de schuld’ van trage streams


Je hebt het vast weleens gehad, even een filmpje bekijken op YouTube die vervolgens iedere keer weer hapert. Momenteel heeft YouTube hier iets op bedacht. De kans is aanwezig dat gebruikers bij trage video’s een notificatie krijgen waarin YouTube namelijk de Internet Provider de schuld geeft van de trage verbinding.

youtube-geeft-internet-providers-de-schu.jpg
youtube-geeft-internet-providers-de-schu.jpg

Quartz ontdekte als eerste deze melding van YouTube waarbij er staat: ‘Experiencing interruptions?’. Vervolgens kun je als gebruiker via de button ‘Find out why’ ontdekken waarom de video hapert. Een voorbeeld wordt hieronder getoond. Hierbij geeft YouTube aan dat de Amerikaanse internet dienst Time Warner Cable het beste werkt met standard definition video in plaats van high definition.

video-s.jpg
video-s.jpg

YouTube is niet de eerste die met deze meldingen komt. Een paar weken terug gaf Netflix de schuld aan Verizon voor de trage beeldkwaliteit. Verizon gaf op hun beurt weer aan dat het aan Netflix lag.

De vraag is waarom online video diensten deze meldingen tonen. Een van de redenen is dat de FCC in Amerika een voorstel heeft voor internet diensten die kunnen betalen voor de zogenaamde fast lane klanten. Time Warner Cable zou dus bijvoorbeeld aan Youtube extra kunnen betalen zodat hun klanten beschikken over snellere en betere online video’s.

Momenteel is hierover een discussie gaande. Er zijn zorgen dat op deze manier de grotere internet diensten altijd zullen beschikken over de snelste en beste online streams waardoor de kleinere diensten in het nadeel zijn.

Content streaming diensten als Netflix en Youtube willen ervoor zorgen dat iedereen beschikt over snel internet. Met deze nieuwe meldingen willen de diensten laten zien dat internet providers de macht hebben over de snelheid van het internet de kwaliteit van online video.

...

Verder lezen over YouTube

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube Premium wordt zowel voor solo-gebruikers als Family-afnemers duurder. Het geldt bovendien niet alleen voor YouTube Premium.

Video20.09.2024

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

YouTube wil meer de social media-kant op. Het introduceert Communities, een soort Facebook-groepen voor kanalen.

Social Media19.09.2024

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

Al een nummer van fake-Drake gehoord? Reden voor het platform om nieuwe tools te introduceren om deepfakes te herkennen en tegen te werken.

Artificial Intelligence06.09.2024

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

YouTube hoopt ermee te voorkomen dat jongeren doomscrollen en urenlang video’s kijken waar ze psychische problemen door krijgen of deze verergeren.

Video05.09.2024

YouTube probeert minder schadelijk te zijn voor tieners: geen video’s over uiterlijk

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie

Huawei en Discovery Channel hebben een speciale documentaireserie gemaakt over de toepassingen van moderne technologieën in ons dagelijks leven, getiteld 'Being Digi-Sapiens'. In drie afleveringen reist de Zweedse techblogger, robotica-expert en YouTuber Simone Giertz door vijf Europese landen om te laten zien hoe technologie ons dagelijks leven verandert. Ze maakt digitale innovaties toegankelijk voor een breed publiek, waardoor deze vooruitgang herkenbaar wordt.

Tech in Asia25.07.2024

Being Digi-Sapiens: documentaire over de veranderende relatie tussen mens en technologie