Alle inzendingen voor de DutchCowboys logo design wedstrijd zijn binnen. En we zijn verrast, blij verrast, met de enorme hoeveelheid creativiteit (bijna 100 designs) en de hoge kwaliteit van de logo’s.
Dankzij projectmanager Esther Gons (@wilg) hebben de juryleden inmiddels een overzicht van de inzendingen in hun mailbox. Wat opvalt is dat de ontwerpers, leden van de Adobe User Group, naast het logo design bijzonder veel aandacht en zorg hebben besteed aan de presentatie van hun logo. Zo zien we bij de inzendingen het toekomstige DC logo terug in meerdere kleuren, afgebeeld op t-shirts, op de iPhone, ingebrand op hout, verwerkt in een nieuwe header en in andere creatieve vormen.
De vakjury komt komende maandag, onder leiding van juryvoorzitter Jurriënne Ossewold, bijeen op het hoofdkantoor van Adobe Benelux in Amsterdam – en zal een flinke kluif hebben aan de hoeveelheid inzendingen die moet worden beoordeeld. Die dag zal hier op DC een shortlist van de inzendingen gepubliceerd worden.
De 3 winnende ontwerpen, waaronder de winnaar van de hoofdprijs, worden door de jury bekend gemaakt tijdens Adobe User Group XL op 3 December in de Meervaart, en natuurlijk hier op Dutchcowboys. Op het XL event zullen de beste logo’s door de winnaars on stage worden gepresenteerd en zullen de prijzen worden uitgereikt.
Bert Hagendoorn (@berthagendoorn), mede-initiatiefnemer en voorzitter van de Adobe User Group, over de inzendingen: “We hebben onze leden, 3000 creatieve professionals, echt uitgedaagd. Een nieuw logo voor een bekend blog als dit maken is natuurlijk cool, helemaal met als hoofdprijs een Adobe Creative Suite 4 Master Collection en een jaar lang aandacht op de kanalen van DutchCowboys. We zijn heel erg benieuwd wie gaat winnen op 3 december, maar duidelijk is dat de wedstrijd echt serieus genomen is, met een populair onderwerp.”
Afbeelding is een snapshot van de inzending van Asjen Blom uit Aadorp en is willekeurig gekozen.