Sinds vorige week donderdag rijdt de nieuwe Polo door Nederland en kan iedereen hem aanhouden om een proefrit te maken. Degene die de meeste kilometers maakt, maakt in de finale kans op de Polo. Eindelijk weer eens een innovatieve campagne van Nederlandse bodem.
De Polo is acht dagen lang van 9.00 – 21.00 uur live te volgen door middel van twee livestreams en een gps-tracker. De bestuurder bepaalt niet zelf hoe hij rijdt, maar dit doen de bezoekers van de campagnesite. Hier kunnen zij namelijk hun postcode invoeren en de auto op die manier hun kant op sturen.
Voor de promotie van dit project namen de gezichten van verschillende blogs plaats in de Polo. Zo nam vanmorgen Bo van VKmag nog plaats in de auto en waren eerder Autoblog, Geenstijl, Flabber & Bright te zien.
Verder wordt de campagne nog ondersteund op tv en twee maal daags is er een journaal te horen op Radio 538. Daarnaast is het spel ook te spelen op Hyves.
De campagne werd ontwikkeld door Achtung.
Zie hieronder nog een compilatie van de afgelopen dagen: