Nokia maakt goed gebruik van de publciteit rond de lancering van de film Cloverfield. De toestelfabrikant heeft op de browser homepage van de NSeries een link geplaatst naar de mobile actionsite van deze absolute buzz-movie. Men heeft getracht een Blairwitch 2.0 achtige hype te creeren. Dit keer echter geen goedkope productie al zal de manier waarop Cloverfield gefilmt is daar wel op lijken. In de film maakt een van de hoofdpersonen veelvuldig gebruik van een Nokia N76. Verder komt de brand veelvuldig voor.
Ruim 10% van de gebruikers heeft inmiddels doorgeklikt met en bekeek gemiddeld 3.5 pagina. Wie nog twijfelt aan de brand-exposure van een dergelijke actie mag het zeggen. De actiesite kun je bezoeken via www.cloverfieldmovie.com/nokia (helaas wordt je vanaf je PC geredirect naar de Nokia homepage). Met mijn Sony Ericsson K850 kon ik vrijwel alles doen behalve het downloaden van theme’s “this download is only for …“. De download van de movie (belang van de film zelf) lukte wel.
Nokia ondersteunt de actie rond Cloverfield verder met POS marketing materials en movie trailers die zijn gemaakt in de retail stores in New York, San Francisco, Los Angeles en de beroemde flagship stores in New York en Chicago. Wat ze hier in Europa gaan doen is nog niet duidelijk. “Whatever it is, it’s winning” (movie quote)