13.05.2013
Social Media

Justin Bieber special was het meest getwitterde tvprogramma in april

By: Redactie Dutchcowboys

BlogSocial Media
justin-bieber-special-was-het-meest-getw.jpg
justin-bieber-special-was-het-meest-getw.jpg

In de afgelopen maand april zijn er bijna 2 miljoen TV-gerelateerde tweets verstuurd. De Justin Bieber special ‘Never Say Never’ op 13 april op RTL5 was in april het meest getwitterde programma met 49.555 tweets. Zo blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van TV programma’s die de meeste tweets realiseren. Met deze maandelijkse rapportage in samenwerking met Remotely.tv wil SPOT de wederzijds versterkende werking en relatie tussen TV en social media inzichtelijk maken.

Met vier plekken in de top 10 kwamen de voetbal liefhebbers ook in april ruimschoots aan bod. Oorzaak waren de kwart finales van de Champions League. Bij mannen namen deze wedstrijden dan ook drie plekken in de top 4 in beslag. Bij de twitterende vrouwen staan de reality series, en voting programma’s in de top 10.

Inhuldiging Willem Alexander
De inhuldiging van onze nieuwe koning Willem Alexander is goed vertegenwoordigd in de top 25 met de verschillende programma’s die in het teken stonden van de kroning. De NOS is op 30 april om 09:00 uur begonnen met haar marathon uitzending, die tot 23:00 uur duurde en uit zes onderdelen bestond. In de Social TV Ratings wordt alleen de best scorende uitzending in een maand opgenomen. De uitzending om 11:00 uur met het tekenen van de Akte van Abdicatie met aanvullend de balkon scene was met 20.022 tweets de best scorende uitzending van de inhuldiging. Alle NOS uitzendingen bij elkaar realiseerde op 30 april maar liefst 61.085 tweets.

screen-shot-2013-05-13-at-10-55-43-am.jpg
screen-shot-2013-05-13-at-10-55-43-am.jpg

Share this post