De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Binnen een minuut na de aardbeving (5.9) van vorige week dinsdag, die te voelen was in de staat Virignia en een groot deel van de Amerikaanse oostkust, waren er al zo’n 40.000 tweets verstuurd. Volgens het Department of Health & Human Services, het Amerikaanse Rode Kruis en de US National Weather Service worden sociale netwerken steeds belangrijker in het reageren op dergelijke rampen. Iets dat we in ons land eerder al zagen bij bijvoorbeeld de brand in Moerdijk.
Volgens Trevor Riggen, Director of Disaster Services van het Amerikaanse Rode Kruis, denkt een meerderheid van alle Amerikanen dat “response agancies” ook social media moeten monitoren in geval van rampen. Volgens het Amerikaanse Rode Kruis is internet de op 2 na meest gebruikte tool voor rapportage rondom rampen. “De invloed en ook het gebruik van social media ten tijde van rampen is flink omhoog geschoten in de afgelopen paar jaar,” aldus Riggen. Zelf stuurde hij eerst een SMS, plaatste het op Facebook en stuurde vervolgens nog een tweet na de aardbeving. “Ik denk dat dit ook de volgorde van het volk is,” voegde hij nog toe.
Alle 120 kantoren van het National Weather Center alsmede alle kantoren van het National Hurrican Center hebben nu Facebook, aldus Laura Furgione, NWS Deputy Director. “They all have been using social media to help us get the message out.
Lees ook: Tweet Waves vs. Seismic Waves
Verder lezen over Amerika
Automotive16.08.2024
Japanse kleine autootjes vormen een groot probleem in Amerika
Gadgets04.07.2024
Deze droneshow is van een nieuw niveau
Cybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Social Media26.04.2024
TikTok is verboden in de Amerika als het niet wordt verkocht
Technology05.04.2024
GMT+Maan: De maan krijgt zijn eigen tijdzone
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Mobile22.03.2024
Verenigde Staten klaagt Apple aan voor telefoonmonopolie
Technology29.02.2024