Sinds de overname van Tweetie, de daarbij behorende uitrol van Twitter for iPhone, Twitter’s officiele iPhone App, is het bedrijf nadrukkelijk bezig de mobiele ervaring te verbeteren voor alle smartphone platforms. Inmiddels zijn de Blackberry App, Android’s Twitter App samen met de mobiele site, de SMS service en ‘thirth-party-apps‘ als Tweetdeck van grote waarde in Twitter’s mobiele landschap.
Twitter CEO Williams heeft op het bedrijfsblog geschreven dat het mobiele gebruik in de afgelopen 4 maanden met 62% is toegenomen. 16% van alle nieuwe Twitter-gebruikers begint nu ook gelijk vanaf een mobieltje, dat tegenover 5% eerder dit jaar.
In de periode voordat Twitter startte met het uitbrengen van alle officiele Apps voor de verschillende mobiele platforms zag het bedrijf niet “the kind of mobile adoption it had hoped for“, aldus Williams. “Ook al was er genoeg keuze uit alle ’third-party Twitter apps’, men had toch problemen met het vinden en selecteren van eentje omdat er nergens ‘Twitter’ werd genoemd. This kept them from using Twitter at all.“
Onderstaande graphic laat het percentage unieke gebruikers zien per App.