Wie de ontwikkeling rond Twitter volgt zal vooral verbaasd zijn over de explosieve groei. En waarom ook niet want Social Media rocks. Kijk ook maar eens naar Facebook. Daar is the Sky allang niet meer the Limit.
Het is ook niet eenvoudig te bepalen hoe groot deze diensten en specifiek Twitter nu werkelijk zijn. We zien mega aantallen Followers bij met name Amerikaanse celebrity accounts die werkelijk nergens meer over gaan. Of ze juist zijn en hoeveel ruis er tussen zit is niet duidelijk. Wie zelf een kijkje neemt struikelt over de o_O accounts met vaak slechts 1 bericht en toch vele volgers.
Twitter heeft duidelijk vele gezichten en ergens tussen alles wat wordt gepubliceerd vindt je ongetwijfeld de waarheid. Sysomos een van de bedrijven die zichzelf omschrijft als “one of the world’s leading social media analytics companies” heeft op basis van 11.5 miljoen Twitter accounts een analyse gepubliceerd over de groei van Twitter en hoe mensen de dienst daadwerkelijk gebruiken.
– 72,5% van de groei van Twitter dateert van de eerste vijf maanden van 2009.
– 85,3% van alle Twitter-gebruikers plaatst minder dan een update / dag
– 21% van de gebruikers heeft nog nooit een Tweet gepubliceerd
– 93,6% van de gebruikers heeft minder dan 100 followers, terwijl 92,4% minder dan 100 mensen zelf volgt.
– 5% van alle Twitter gebruikers zijn goed voor 75% van alle Tweets (updates)
– New York heeft de meeste Twitters gebruikers, gevolgd door Los Angeles, Toronto, San Francisco en Boston. Detroit was de snel groeiende stad in de eerste vijf maanden van 2009
– Meer dan 50% van alle Tweets worden gepubliceerd met behulp van Tools, zowel mobile als web-based.
– TweetDeck is de meest populaire non-Twitter.com tool met 19,7% marktaandeel.
– Meer vrouwen Twitteren (53%) dan mannen (47%)
– Van alle Twitterazzi die zichzelf identificeert als marketeer volgt 15% meer dan 2.000 andere Twitter accounts.
– Slechts 0,29% van de totale Twittercommunity volgt meer dan 2.000 mensen.
Discussies over deze cijfers en het gehele rapport van Sysomos kun je volgen via de hashtags #sysomossurvey of volg @sysomos. Alle grafieken en meer vindt je terug in de bijbehorende Appendix via : http://www.sysomos.com/insidetwitter/appendix