Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Clubhouse is enorm succesvol en Android-gebruikers zijn blij dat ook zij nu toegang hebben tot deze ‘exclusieve’ club van toehoorders. Echter denken veel merken dat ze het beter kunnen, waaronder Spotify. Het komt met Greenroom, een live audio-app waarmee je kunt meeluisteren met een soort live podcasts.
Greenroom is nu live
Greenroom is nu live op iOS en Android en het is even wennen. Spotify is door gebruikersprofielen wel enigszins sociaal, maar Spotify gaat nu wel heel direct de social media-kant op. Het is namelijk niet bedoeld voor muziek, maar om live gesprekken te hebben over muziek, sport en cultuur. Spotify geeft er ook niet heel veel ruchtbaarheid aan, mogelijk omdat het op dit moment nog een geheel op zichzelf staande app is.
Het is dus geen update voor de app Spotify, het is een aparte app die je moet downloaden in de app-winkels van Apple of Google. Het bedrijf heeft wel het plan om deze te integreren in de Spotify-app, maar waarschijnlijk gaat het dan vooral om de functionaliteit ervan, niet zozeer de naam en de app zelf. Spotify heeft Greenroom gemaakt op de tech die Locker Room heet. Locker Room wordt gemaakt door Betty Labs, een bedrijf dat Spotify niet al te lang geleden heeft gekocht, schrijft TheVerge. In maart werd bekend dat de deal tussen de twee techbedrijven rond was.
Van Locker Room naar Greenroom
Locker Room doet dus eigenlijk hetzelfde, maar heeft daarbij een sport-inslag. Greenroom is eigenlijk vrijwel hetzelfde gebleven als Locker Room, maar dan heeft het een Spotify-achtige groen-zwart uiterlijk met een nieuw lettertype. Bovendien draait het nu dus om meer dan sport alleen. In tegenstelling tot Clubhouse kunnen opnames makkelijk worden opgenomen en geplaatst als podcasts, dus het is iets minder vrijblijvend. Aan de andere kant kan iedereen ook opnemen wat er in een Clubhouse-sessie wordt gezegd, het is alleen minder bedoeld om te worden bewaard.
Om gebruik te maken van Greenroom kun je een ‘kamer’ aanmaken. Je geeft de kamer een naam en je geeft eventueel aan wat de naam van het overkoepelende merk. Daarna selecteer je een groep om te zorgen dat mensen op de hoogte worden gesteld van je Greenroom. Gebruikers kunnen zich aanmelden met Spotify, maar het kan ook losstaand binnen Greenroom. Je geeft in Greenroom je interesses aan, zoals bepaalde muziekgenres of sportteams.
Creators
Greenroom is niet bedoeld om muziek te luisteren, maar wel om mensen die praten over muziek te beluisteren. Ben je zelf van plan om Greenroom te gebruiken als zender, dan kun je door Spotify worden opgemerkt als creator, waarvoor het een fonds beschikbaar maakt. Hoe dat precies in zijn werk gaat, dat is onbekend, maar je kunt je er wel hier vast voor aanmelden.
Beeldbron: StockSnap
Verder lezen over Spotify
Media21.11.2024
Wanneer komt Spotify Wrapped 2024 uit?
Video15.11.2024
Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify
Gadgets13.11.2024
Waarom je Spotify Car Thing niet moet weggooien
Entertainment14.10.2024
Je kunt nu audioboeken luisteren op Spotify met Audiobooks
Online03.10.2024
Zo kun je muziek luisteren op Spotify als je niets hebt gedownload
Online18.09.2024
5 tips om je podcast populairder te maken
Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Entertainment04.09.2024