Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Nike gaat zich steeds meer richten op het koopgedrag van klanten. Om dit nog beter te kunnen doen, heeft het bedrijf AI-startup Celect overgenomen. Celect is gespecialiseerd in het voorspellen van aankopen in de retailbranche. Nike geeft aan dat de aankoop goed past binnen de ‘Consument Direct Offense-strategie’, waarmee het wereldwijd klanten persoonlijker wil benaderen en voorzien van een passend aanbod.
Het analyseplatform van Celect geeft retailers onder andere de mogelijkheid om voorraden te optimaliseren en beter op de vraag af te stemmen. Dat bespaart een groot retailbedrijf als Nike in potentie veel geld.
Analyse van data steeds belangrijker
Om een voorsprong te houden op de concurrentie, wordt het analyseren van data steeds belangrijker voor Nike. Het bedrijf Zodiac, gespecialiseerd in de analyse van klantdata, werd al eerder gekocht. Met Celect krijgt Nike nu nog meer toegang tot data-analyse en kan slimmer inspelen op klantbehoeften. Uiteraard hopen ze daarmee jou te blijven verleiden tot het kopen van Nike producten.
Nike members zijn loyaal
Members van Nike geven drie keer meer uit op Nike.com dan incidentele gasten. Als retailer is dit waardevol om te weten en op in te spelen. We kunnen ons voorstellen dat Nike meer gasten op de site wil verleiden om member te worden en de bestaande en loyale klanten nog persoonlijker te benaderen.
Een paar maanden geleden kondigde het sportmerk Nike Fit aan, een interessante scanner die ervoor moet zorgen dat je nieuwe schoen (uiteraard van Nike) perfect past. Een ideale manier om klanten aan je te binden, maar ook de kans op een miskoop te verkleinen.
Verder lezen over Nike
Technology05.07.2024
Zelfs schoenen ontkomen niet aan het grootste nadeel aan tech
Online16.04.2024
Nike komt met een 404 Error-schoen voor nerds
Gadgets06.02.2024
Sneakerheads hebben een groot probleem: sneakers ontbinden
Metaverse16.11.2022
Nike gelooft in NFT’s: lanceert NFT-markplaats .Swoosh
Nieuws15.06.2022
Nike en Adidas ruziën om apps en verstelbare sneakers
Metaverse09.02.2022
Het metaverse: waarom zou je digitale kleding kopen?
Metaverse20.01.2022
Wat er nu al gebeurt in het Metaverse
Nike, Disney, Walmart: wie volgt?Gadgets17.01.2022
Philips Sneaker Cleaner gaat je vieze Nikes niet redden
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023