Floyd is journalist en al jarenlang als razende reporter werkzaam in de (landelijke) media. Daarnaast een passievolle podcastmaker en hij staat graag voor of achter de camera.
De e-scooter is steeds populairder in Nederland. Dat zien we nu ook terug in de feiten en de cijfers. Ondanks de coronapandemie is de deeleconomie van e-scooters wereldwijd met 58% gestegen sinds eind 2019: van 66.000 naar 104.000 stuks.
Tijdens dezelfde periode is het aantal geregistreerde gebruikers toegenomen van 5 naar 9 miljoen. Dat blijkt uit een rapport van elektrisch scooter producent Unu. In 2019 deden ze ook een dergelijk onderzoek.
Andere uitkomsten uit het rapport
In Nederland zijn 5.650 e-scooters ingezet in 19 steden: een toename van niet minder dan 794% ten opzichte van de uitkomsten uit 2019. Hiermee is Nederland het 8ste land qua aantallen e-scooters en daarmee het hardst gegroeide land. Niet alleen grote steden als Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Den Haag hebben een bloeiende e-scooter deeleconomie, ook kleinere steden als Enschede, Apeldoorn of Haarlem timmeren aan de weg.
Rapport gemaakt door deskundigen
Het rapport is samengesteld door het unu team in Berlijn, onder leiding van co-auteur Felix Jakobson (Directeur Mobiliteitsdiensten unu), en de hoofd auteur Enrico Howe (onderzoeksleider unu) die zich de afgelopen zeven jaar heeft gespecialiseerd in deel-, digitale en elektrische mobiliteit, om nationale en internationale projecten aan te sturen.
Scooterfabrikant Unu uit Duitsland
De roots van Unu liggen in Berlijn, waar unu in 2013 werd opgericht door Pascal Blum, Mathieu Caudal en Elias Atahi. Het idee ontstond tijdens hun studie in Beijing, waar ze de beperkingen van mobiliteit in een grote stad ervaarden: files, vervuiling, dure parkeerplekken en overvolle metro’s. Binnen tien maanden lanceerde unu een eerste productgeneratie: de unu scooter classic. Het bedrijf is marktleider in Duitstalige landen op het gebied van elektrische scooters.
Verder lezen over Elektrisch rijden
Automotive20.11.2024
Rij-impressie Kia EV3 (2024): op weg naar titel Auto van het Jaar 2025?
Automotive19.11.2024
Tesla komt met nieuwe generatie Superchargers: 500 kW V4
Automotive30.09.2024
Hybride auto is steeds populairder en elektrische auto heeft het nakijken
Automotive26.09.2024
BMW CE 02 – AM review: op pad met een eParkourer
Automotive11.09.2024
Butch-e Liddel: elektrisch autootje voor zero emissie steden
Gadgets04.09.2024
5 positieve dingen aan fatbikes
Gadgets02.09.2024
Straks mag je misschien pas vanaf 16 jaar op een fatbike
Automotive21.08.2024
Fiat zet met nieuwe Topolino in op duurzame stedelijke mobiliteit
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Onderzoek
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024
Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?
Nieuws12.08.2024