Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Fastfoodketen McDonald’s doet testen met spraaktechnologie zodat bestellingen voor McDrive geautomatiseerd kunnen worden. Daarvoor werkt het bedrijf samen met Apprente, een vroege leider in spraakgestuurde technologie. In restaurants van McDonald’s zorgt dit voor een meer eenvoudige, snellere en nauwkeurige afname van orders. En als de testen succesvol blijken, kan dit in de toekomst ook toegepast worden voor bestellingen op andere plekken, zoals in het restaurant.
Technologische initiatieven gebundeld in McD Tech Labs
McDonalds grijpt de testen met voice en overname van Apprente aan om een nieuwe tak op te richten: McD Tech Labs. Het team bestaat nu nog grotendeels uit medewerkers van dit bedrijf. Maar de fastfoodketen heeft grote ambities en wil in de toekomst de aanwezigheid in Silicon Valley uitbreiden en meer ingenieurs, datawetenschappers en technologie-experts aannemen. Hiermee kunnen er in de toekomst nog meer technologische ontwikkelen worden doorgevoerd.
Klantervaring verbeteren
McDonald’s is de laatste jaren steeds meer bezig met het ontwikkelen van slimme snufjes en het automatiseren van processen om de klantervaring te verbeteren. In april nam de fastfoodketen Dynamic Yield over, een leider in personalisatie- en beslissingstechnologie, die nu wordt ingezet in meer dan 8000 restaurants in de VS. Hiermee wil McDonald’s een persoonlijkere klantervaring bieden door in de McDrive te variëren in de menuweergaven, gebaseerd op het tijdstip van de dag, het weer en populariteit van producten. De beslissingstechnologie kan ook onmiddellijk aanvullende items voor de bestelling van een klant voorstellen en weergeven op basis van hun huidige selecties.
De keten investeerde eerder dit jaar ook in Plexure, een leverancier van mobiele apps, om de ontwikkeling van McDonald’s Global Mobile App verder te bevorderen.
Verder lezen over Technology
Technology19.10.2024
10 momenten dat The Sphere in Las Vegas er fantastisch uitzag
Technology06.08.2024
AI-toekomst schudt op zijn grondvesten met kelderende Big Tech-aandelen
Technology15.07.2024
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook
Technology11.07.2024
Man dacht Iron Man te zijn maar zijn eigen EHBO faalt
Technology09.07.2024
De ruimte ruikt naar… rotte eieren?
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive07.06.2024
Formule 1-auto’s in 2026 worden kleiner en duurzamer
Technology07.05.2024