De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Fastfoodgigant McDonald’s heeft $300 miljoen dollar geïnvesteerd in een nieuwe technologie om hun digitale keuzemenu’s nog beter te personaliseren. De technologie wordt ‘decision-logic technology’ genoemd en is de grootste investering van het bedrijf in de afgelopen twintig jaar.
Met deze nieuwe technologie kunnen McDonald’s restaurants hun elektronische menu’s (te vinden bij de McDrive en in het restaurant zelf) op verschillende externe factoren aanpassen. Zo is het mogelijk dat het menu in tijden van warm weer meer McFlurries laat zien, en op koudere dagen meer koffie-opties. Ook kan het menu aangepast worden naar regionale verschillen en de specifieke tijd van de dag wanneer er besteld wordt. Zogeheten ‘add-on’ items worden daarbij als suggesties voorgedragen aan de klant.
McDonald’s mikt op digitaal
Sinds CEO Steve Easterbrook in 2015 de touwtjes in handen heeft, is er op digitaal gebied al veel gebeurd bij McDonald’s. Ontwikkelingen als de self-service kiosk, digitale menuborden en het fenomeen McDelivery hebben bijgedragen aan stijgende sales en een sterke concurrentiepositie op de fastfoodmarkt. Met de acquisitie van deze nieuwe personalisatie technologie van het bedrijf Dynamic Yield (gevestigd in New York en Tel Aviv) is er in ieder geval één ding duidelijk: McDonald’s gaat voor groei op digitaal gebied.
“Met deze acquisitie versterken we onze positie op twee gebieden. Enerzijds spelen we in op ons eigen vermogen om de rol die technologie en data in de toekomst zullen spelen, te vergroten. Anderzijds draagt deze investering bij aan de visie van het bedrijf om meer in te zetten op het creëren van gepersonaliseerde ervaringen voor onze gasten,” stond in een verklaring van Easterbrook afgelopen week.
Gepersonaliseerde restaurantervaring
Het gebruik van nieuwe technologie voor een gepersonaliseerde restaurantervaring heeft de afgelopen jaren prioriteit gekregen bij veel grote spelers op het gebied van online retail en fastfood. E-commerce bedrijven zoals Amazon hebben gigantische hoeveelheden klantdata waarmee ze specifieke doelgroepen kunnen targetten en hen gerichte aanbevelingen kunnen doen. Ketens als McDonald’s, Burger King en Starbucks proberen met mobiele apps en loyaliteitsprogramma’s op eenzelfde manier slimme aanbevelingen te doen, opdat gasten meer geld uitgeven tijdens hun bezoek.
Verder lezen over Digital
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseTech in Asia13.11.2024
Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterOnline18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Marketing28.11.2023
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
Blijdorp wil impact maken!Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenVerder lezen over Food
Gadgets12.09.2024
5 manieren om voedselverspilling tegen te gaan
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Lifestyle17.06.2024
Zo haal je magnesium uit je voeding
Online14.06.2024
De drie meest bedenkelijke ‘kwaliteiten’ van comfortfood!
Nieuws13.05.2024
Hoe crashdiëten en light-producten averechts lijken te werken
Geen alternatieven voor gezond eten, weinig snoepen en regelmatig bewegenCoffee corner05.03.2024
Douwe Egberts oudste spaarprogramma van Nederland wordt 100 jaar
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Gadgets16.01.2024
Domino’s DxB: een e-bike met ingebouwde pizza-oven
Het is wel nog een demo-modelVerder lezen over McDonald's
Online17.06.2024
McDonalds ontdekt dat AI in de McDrive nog geen goed idee is
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Nieuws05.01.2023
McDonald’s servies in Frankrijk nu een verzamelobject
Klanten stoppen de herbruikbare bakjes en bekers massaal in hun tasCoffee corner16.08.2022
McDonald’s maakt gouden juwelen van zwerfafval
Coffee corner22.02.2022
McDonald’s presenteert vandaag de Palindroom Burger
22022022Metaverse11.02.2022
Trek in een BigMac? De plannen van McDonalds in het metaverse
Lifestyle29.09.2019
McDonald’s gaat een stapje verder met zijn vegetarische pad
Automotive23.11.2018