Ron verdiende zijn sporen in de Telecom als Mobile Cowboy. Na bijna 15 jaar was hij toe aan een nieuwe uitdaging als zelfstandig freelance journalist, blogger en tekstschrijver. Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan. De Mobile Cowboys is back! Met lasso en zweep in de aanslag om de ingeslapen telecommarkt weer eens goed wakker te schudden en met scherp te schieten!
De luchtvaart, als we over een jaar of 20 ook nog naar onze vakantiebestemming willen vliegen, moet een duurzaamheidsslag maken. Elektrisch vliegen, voor lange vluchten met veel passagiers, is duidelijk nog toekomstmuziek. Maar elektrische vliegtuigen zijn al volop in ontwikkeling voor korte (vracht)vluchten met enkele passagiers. Hoe dan ook, luchtvaartmaatschappijen moeten verduurzamen. KLM heeft deze week weer een stapje in die richting gezet door zitting te nemen in de adviesraad van de Zweedse elektrische vliegtuigbouwer Heart Aerospace.
Adviserende rol KLM bij ontwikkeling elektrisch vliegtuig
KLM’s taak in die adviesraad wordt het geven van input over het ontwerp, de ontwikkeling en de commercialisering van het eerste regionale elektrische vliegtuig van het Zweedse bedrijf, de ES-30. De Industry Advisory Board van Heart Aerospace bestaat uit luchtvaartmaatschappijen, overheden, leasemaatschappijen en luchthavens van over de hele wereld, die elk een belangrijk onderdeel vertegenwoordigen van het luchtvaartecosysteem dat nodig is om de elektrificatie van vliegreizen te ondersteunen.
“Met ‘de vliegende Hollander’ in onze adviesraad kunnen we allemaal profiteren van de uitgebreide operationele ervaring van KLM. Je wordt niet de oudste nog opererende luchtvaartmaatschappij ter wereld zonder de mogelijkheid en gave om jezelf opnieuw uit te vinden, dus we zijn erg blij dat KLM ons helpt de toekomst vorm te geven”, aldus Simon Newitt, President en Chief Commercial Officer bij Heart Aerospace.
Heart Aerospace ES-30
Het elektrische vliegtuig, de ES-30, dat de Zweedse vliegtuigbouwer ontwikkelt, wordt een volledig batterij-elektrisch aangedreven regionaal elektrisch vliegtuig met een standaard zitcapaciteit van 30 passagiers. Er komt ook een hybride variant, met een groter bereik. Dat bereik is overigens nog niet heel erg indrukwekkend.
De volledig elektrische variant kan maximaal 30 passagiers over een afstand van 200 kilometer vervoeren. De hybride versie heeft een bereik van 400 kilometer. Dat bereik kan nog tot 800 kilometer opgerekt worden, maar dan kunnen er wel maar 25 passagiers meevliegen. Toch heeft Heart Aerospace al 250 orders voor de ES-30 binnen.
Verder lezen over Duurzaam
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
DC Business14.11.2024
Ericsson Nederland verplaatst hoofdkantoor naar Breda
voor groei, innovatie en duurzaamheidAdvertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Technology04.11.2024
Steeds meer negatieve geluiden over de thuisbatterij
Lifestyle31.10.2024
Refurbished iPhones: slimme keuze voor 2024
Lifestyle23.10.2024
3 manieren om je huiskamer te verlengen naar de tuin
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Verder lezen over KLM
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology28.10.2024
Air France-KLM legt fundament voor AI met sterk metadatamanagement
Technology05.08.2024
Schiphol test eerste Ground Power Unit op waterstof
Automotive16.07.2024
Je kunt nu Flying Blue Miles sparen bij Uber
Nieuws26.04.2024
Stewardessen op sneakers: KLM verruilt hak voor gymp
Nieuws07.02.2024
KLM zet AI in tegen voedselverspilling
Lifestyle23.10.2023
4x tips voor een onvergetelijke vakantie naar Aruba!
Technology10.10.2023