Australische fans van Domino’s pizza hebben geluk. Zij kunnen binnenkort met een speciale app precies zien wanneer hun pizza bezorgt wordt. In de nieuwe app is te zien wanneer de pizzakoerier vertrekt bij de keten en via GPS kun je dan precies de route volgen.
Het idee is ontstaan uit de huidige veranderingen dat je alles, altijd kan volgen via GPS. Het nieuwe plan is vandaag gepresenteerd en Domino’s gaat voor dit project een samenwerking aan met Navman voor de GPS-technologie. Zo kunnen klanten nu de complete bestelling van de pizza volgen via een app.
De CEO van Domino’s Group vertelt dat deze nieuwe functie is ontwikkelt om de klanten hun bezorgers beter te leren kennen. De klanten kunnen zo namelijk precies zien hoe een bezorger heet, waar hij rijdt, naar welke muziek hij luistert en wat zijn favoriete sportteam is. “Het is een nieuw niveau van verbondenheid tussen onze klanten en bezorgers. Dit is nog nooit eerder gezien in de take-away voedselindustrie.” vertelt Don Meij, CEO en managing director van Domino’s.
De nieuwe app is ook ontwikkeld om ervoor te zorgen dat bezorgers veiliger gaan rijden. Niet alleen voor de pizza’s wordt er continue GPS bijgehouden ook om te zien hoe een bezorger zich in het verkeer gedraagt en welke routes hij rijdt. Deze functie is al bij vijftig Domino’s vestigingen getest en daar zijn het aantal ongelukken die bezorgers veroorzaken met vijftig procent gedaald.
De GPS-tracker wordt op 13 juli gelanceerd in Australië en Nieuw-Zeeland. Als deze lancering goed verloopt gaat het bedrijf plannen maken om de dienst in nog meer landen uit te rollen.
Domino’s had al een goede reputatie wat vooruitstrevend technologie gebruik betreft. Zo was er al eerder een ander soort Pizza Tracker, deze volgt de weg van je bestelling tot het moment dat je pizza bezorgt gaat worden. Pebble-gebruikers kunnen via hun smartwatch een bestelling plaatsen en het bedrijf is bezig met een spin-off van bezorgen met drones.