Hester is afgestudeerd in de master Communicatie-en Informatiewetenschappen. Een nieuwsgierige houding, brede interesse en een passie voor schrijven kenmerken haar. Verder sport ze het liefst zo vaak mogelijk.
Computergigant Microsoft heeft een robot gepresenteerd waar receptionisten blij van zullen worden. Vooral met blikjes drinken weet de robot wel raad. Hij kan ze aan de koelkast halen en aan iemand geven. Scheelt toch weer tien seconden!
Robot Microsoft
Microsoft wil met deze robot aantonen dat hij veel taken van een receptionist kan overnemen, zonder deze te vervangen. De taken van de robot bestaan vooral uit dingen ophalen en brengen.
De techniek die achter de robot schuilgaat, is zeker ingewikkeld te noemen. De robot maakt berekeningen in de cloud, door internetverbinding. Hij kan software doorlopen om de effecten van verschillende bewegingen te berekenen. De software stuurt de verwachte juiste bewegingen terug naar de robot.
Wat kan de robot nog meer? Hij kan tegen klanten praten en vragen beantwoorden, maar ook weten wanneer een receptionist hulp nodig heeft. De robot zal verder ontwikkeld worden. Het is nog niet duidelijk wanneer Microsoft de robots uitbrengt.
Verder lezen over Microsoft
Online19.11.2024
Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams
Online18.11.2024
Amerikaanse overheid start onderzoek naar Microsofts clouddienst
Online12.11.2024
Outlook heeft een kalenderprobleem: dit is wat het inhoudt
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Online04.11.2024
Microsoft Outlook loopt vast door deze heel gewone activiteit
Er is een workaroundArtificial Intelligence31.10.2024
Microsoft stelt release van AI-meekijker Recall weer uit
Artificial Intelligence22.10.2024
Je nieuwe collega’s zijn autonome AI-agents in Microsoft Copilot
Online11.10.2024