Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Steeds meer supermarkten voeren testen uit met kassaloos winkelen. Zo opende Sainsbury’s in Londen dit jaar de eerste kassaloze supermarkt en in de Verenigde Staten deed Amazon Go dat al eerder. In eigen land voert Albert Heijn een proef uit met een kassaloze supermarkt in het AMC in Amsterdam.
Nu is bekend geworden dat supermarktketen Tesco volgend jaar winkels zonder kassa’s gaat openen. Hierbij krijgen zij hulp van het Israëlische techbedrijf Trigo Vision. Deze start-up uit Tel Aviv heeft de aandacht getrokken van nog meer retailers uit de hele wereld, zo lezen we op de website van RetailNews.
Grote supermarkten zonder kassa’s
De winkels zonder kassa van Amazon Go zijn compact en de AH To Go in eigen land is dat ook. De Israëliërs van Trigo richten zich echter op grote supermarkten en bovendien op grote schaal. Naast Tesco heeft het techbedrijf plannen om hun technologie bij de Israëlische marktleider Shufersal uit te rollen. En naast kassaloze supermarkten, wordt de supermarkt sowieso steeds digitaler.
Dynamische digitale prijskaartjes
Niet alleen online worden prijzen continu aangepast, dat gebeurt net zo goed in supermarkten. Hoewel dat nog steeds vaak een handmatige handeling is. Dat kan natuurlijk slimmer en sneller met dynamische digitale prijskaartjes. Die worden al steeds vaker gebruikt, onder andere door de Nederlandse supermarktketen Marqt. Zij passen de prijs van producten aan op basis van de houdbaarheidsdatum en werken daarvoor samen met Wasteless. Verse producten met een korte houdbaarheidsdatum zijn goedkoper en op de kaartjes is deze duidelijk te zien.
Scannen en betalen met je smartphone
In China betaalt maar liefst 86% van de consumenten regelmatig met hun smartphone. De supermarkt van Alibaba, Freshippo, werkt dan ook helemaal digitaal. Er is nog net een helpdesk waar je naartoe kunt met vragen, maar het meeste wordt met de smartphone geregeld, inclusief de betaling. Er zijn al meer dan 150 winkels in 21 Chinese steden.
Via de app van Freshippo kunnen consumenten daarnaast informatie over producten vinden, deze toevoegen aan hun winkelwagen, betalen met Alipay en thuis af laten leveren binnen 30 minuten. Elke winkel van Freshippo is dus ook een magazijn. Supermarkten hebben nog steeds dezelfde functie, maar de technologische ontwikkelingen gaan hard.
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023
Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar
Verder lezen over Technology
Technology05.11.2024
Man creëert een werkende e-bikebatterij van weggegooide vapes
Technology19.10.2024
10 momenten dat The Sphere in Las Vegas er fantastisch uitzag
Technology06.08.2024
AI-toekomst schudt op zijn grondvesten met kelderende Big Tech-aandelen
Technology15.07.2024
De Nijmeegse Vierdaagse start met een digitale vluchtstrook
Technology11.07.2024
Man dacht Iron Man te zijn maar zijn eigen EHBO faalt
Technology09.07.2024
De ruimte ruikt naar… rotte eieren?
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Automotive07.06.2024