Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Er wordt nog steeds volop getest met Hyperloop-tunnels. Dit zijn tunnels waarmee door een bijna-vacuüm gigantische snelheden kunnen worden behaald. Snelheden van wel 1.000 kilometer per uur om je in een uurtje naar Lago Maggiore in Italië te laten reizen. Er zijn al veel goede concepten, waaronder de Hyperloop van TU Delft, maar Elon Musk was er ook mee bezig. Echter is dat een ‘was’, want zijn Hyperloop-testtunnel in Californië is niet meer.
Hyperloop verdwenen
Zonder er iets over te melden, al kunnen we ons voorstellen dat dat erbij is ingeschoten met alle Tesla-fabriekopeningen, Starlink-geldproblemen en de overname van Twitter, blijkt Elon Musks Hyperloop-tunnel dus gewoon te zijn verdwenen. Het gevaarte werd gebruikt door studenten die in 2018 en 2019 wedstrijden hielden voor wie de beste Hyperloop-toepassing kon creëren. Zeker in Californië kan zoiets de uitvinding van de eeuw worden, want in Los Angeles staan altijd gigantische files.
Maar in plaats van die test-Hyperlooptunnel zijn er nu parkeerplaatsen voor SpaceX-medewerkers, schrijft Bloomberg. De tunnel was ongeveer 1,5 kilometer lang en liep langs Jack Northrop Avenue, dat dichtbij het hoofdkwartier van SpaceX is, in Hawthorne. Het is opvallend dat Musk er niets over heeft gezegd. Dit jaar nog tweette hij dat een Hyperloop de oplossing kan zijn voor problemen. En sowieso startte hij dit project om iets te doen aan de ‘ziel-vernietigende verkeersproblematiek’. Misschien probeert hij zich nu meer te focussen op Tesla en door zelfrijdende auto’s op de weg te zetten iets aan verkeersinfarcten te doen.
Tunnels boren
Niet veel mensen weten het, omdat de man zoveel bedrijven bezit, maar hij heeft ook nog steeds the Boring Company. Een bedrijf dat tunnels boort. In Las Vegas is er een tunnel waarin je met een Tesla veel sneller van de ene plek op de strip naar de andere gaat. Het idee was om die Hyperloop en dat boren van tunnels te combineren om zo te zorgen dat mensen tussen San Francisco en Los Angeles nog maar 30 minuten reistijd hadden (in plaats van de 5,5 uur die het je kost met de auto).
Geweldige plannen, maar die lijken nu in duigen te vallen. Begin dit jaar kreeg het bedrijf dat het prototype had neergezet de opdracht om hem weer te verwijderen. Raar, omdat er duidelijk nog plannen mee waren. In 2018 werd er een race tussen studententeams gehouden en in 2019. Daarna had Musk gezegd dat de derde race een 10 kilometer lange vacuümtunnel zou krijgen met zelfs een bocht erin. Daar is echter nooit iets van gezien en nu is die andere dus ook nog eens weggehaald.
Te druk?
Zou Elon de droom hebben opgegeven, of heeft hij het simpelweg te druk met al zijn andere werkzaamheden dat dit er niet bij past? Het is zonde dat zo’n ambitieus plan niet van de grond komt, juist omdat het heel duidelijk een groot probleem kan oplossen dat we op aarde hebben. Aan de andere kant zijn er nog genoeg andere Hyperloop-projecten, waaronder die van ‘onze eigen’ TU Delft. We houden Twitter echter in de gaten, want het kan zomaar zijn dat Musk hier toch iets over zal zeggen.
Verder lezen over Innovatie
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardTechnology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024