Technology08.12.2016

De grote namen in Virtual Reality gaan samenwerken


De Global Virtual Reality Association (GVRA) is een samenwerking van de grote namen in Virtual Reality. Alle bedrijven die de bekende VR-brillen maken doen mee: Google, HTC, Oculus, Samsung, Sony en Acer. Het is een non-profit organisatie die bedoeld is om de acceptatie en groei van VR te promoten. Los van wie de beste headsets maakt of de interessantste software heeft hebben alle partijen daar baat bij, want als VR wereldwijd een succes wil worden moet er nog veel ontwikkeld, gepraat en overtuigd worden door iedereen.

gvra-leden
gvra-leden

Delen

Daarom zijn de leden van plan om hun ‘best practices’ met elkaar te delen, met de mensen die er iets over te zeggen hebben gesprekken te voeren en aan voorlichting te doen over hoe VR gebruikt kan worden en welke applicaties nuttig zijn in de toekomst. Iedereen realiseert zich dat virtual reality ondanks de potentie nog lang niet simpel en goed genoeg is en dus is samenwerking hard nodig. Dat wisten de partijen al langer, dus deze officiële associatie is meer een formaliteit die vastlegt wat iedereen toch al van plan was.

Als de techniek wil slagen moet er een standaard komen waar iedereen zich in meer of mindere mate aan houdt en door deze samenwerking aan te gaan belooft eigenlijk iedereen ook dat ze dat zullen doen. Concrete plannen zijn er niet op dit moment dus of we iets van deze samenwerking gaan merken voor 2020 is nog maar de vraag.

[Afbeelding © Photographee.eu- Fotolia]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

...

Verder lezen over Virtual Reality

Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?

De VR-bril van Apple is een flink ding. Tijd voor iets subtielers, moet Apple denken: het zou onderzoek doen naar een slimme bril.

Gadgets05.11.2024

Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?

Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt

Immersive video klinkt het in het Engels, maar in het Nederlands kun je dat het beste meeslepend noemen, iets waar je volledig in opgaat.

Video07.10.2024

Apple maakt short voor Vision Pro waardoor je naar adem hapt

Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion

Orion is de augmented reality-bril die volgens Meta-leider Mark Zuckerberg “de meest geavanceerde AR-bril is die de wereld ooit heeft gezien”.

Gadgets25.09.2024

Meta presenteert zijn eerste augmented reality-bril Orion

Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro

Meta zou een concurrent willen maken voor de Apple Vision Pro en was al vrij ver in de ontwikkeling. Nu cancelt het die VR-bril.

Technology23.08.2024

Meta stopt met zijn concurrent voor Apple Vision Pro

Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet

Ja, Apple werkt wel degelijk aan een nieuwe bril die het even helemaal anders doet, maar nee, snel komt die niet.

Gadgets24.06.2024

Augmented reality-bril van Apple komt nog lang niet

De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur

Stel je voor dat een gewone bril straks kan fungeren als augmented reality-bril? Dat is helemaal niet straks, dat is nu.

Technology13.05.2024

De nieuwste augmented reality-bril is een heel gewoon montuur

Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht

Porna, een term die de laatste jaren steeds vaker opduikt in gesprekken over erotica en seksuele expressie, heeft een opmerkelijke verschuiving teweeggebracht in de manier waarop we naar erotische inhoud kijken. Waar traditionele porno vaak wordt geassocieerd met expliciete en soms zelfs expliciet onrealistische weergaven van seks, richt porna zich op een meer genuanceerde benadering. In dit artikel gaan we dieper in op de kunst van het verleiden en onderzoeken we hoe deze vorm van erotica onze perceptie van seksualiteit en intimiteit beïnvloedt.

Lifestyle29.04.2024

Exploring Porna: De kunst van het verleiden in beeld gebracht

Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality

Meta verliest elke maand een hoog bedrag door virtual reality: miljarden. Nu verdient het nog steeds meer, maar dit blijft wel even doorgaan.

Metaverse27.04.2024

Meta verliest elke maand weer miljarden euro’s door virtual reality