Op 14 juni opende de Future Store Arnhem: een ‘winkel’ waarin je kunt zien welke mogelijkheden een fysieke store heeft op bases van allerlei nieuwe technologieën. De ‘winkel van de toekomst’ fungeert als een voorbeeldstore waar online technieken worden gebruikt die offline winkelen aantrekkelijk moeten maken voor de consument.
Nu we steeds meer online aankopen doen, is het voor winkels belangrijk om nieuwe verkooptechnieken in te zetten. Hoe trek je de consument anno 2019 je winkel in en welke nieuwe technologieën kan de retailbranche daarvoor inzetten? Het marktaandeel van fysieke winkels is enorm teruggelopen de laatste jaren. E-commerce is volop in ontwikkeling en het distributiemodel richt zich steeds meer op online aankopen. De opkomst van bedrijven als Amazon, Bol.com, Zalando en Alibaba hebben veel impact gehad op het aantal consumenten dat nog gaat winkelen in binnensteden en winkelcentra.
In de Future Store worden allerlei technologische innovaties voor de retailbranche getoond. Retailbedrijven worden steeds meer technologiebedrijven. De tijd van de deur openen en wachten tot klanten binnenlopen, ligt al ver achter ons. Allerlei nieuwe technieken kunnen ingezet worden om klanten binnen te halen, te houden en de customer journey zo aantrekkelijk mogelijk te maken.
In de Future Store vind je onder andere voorbeelden van:
De doelgroep van de Future Store richt zich op grote en kleine retailbedrijven die aan consumenten verkopen. Het doel van ‘De winkel van de toekomst’ is om producenten, merken en retailers de mogelijkheid te bieden om in gesprek te gaan over de getoonde innovaties en producten. Je kunt de winkel alleen op aanvraag bezoeken.