Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.
Philips Sound heeft de Fidelio-collectie uitgebreid met drie nieuwe premium sound producten: 2 soundbars en een koptelefoon. De producten zijn ontwikkeld in lijn met de Philips Fidelio-filosofie om de beste balans te bieden tussen audioprestaties, kwaliteit en gebruiksgemak. Wij spraken hierover met Benoit Burette, verantwoordelijk voor de Audio Strategy bij TP Vision (moederbedrijf van Philips TV & Sound), en waren benieuwd naar zijn visie op de nieuwe producten. Hij bewaakt de kwaliteit en geeft de ‘go’ voordat de nieuwe producten op de markt komen.
Surround ‘on demand’
De nieuwe Philips Fidelio B97 Soundbar beschikt over zogenaamde ‘Surround on Demand’ technologie. Als wij Benoit vragen waar hij het meest trots op is, dan is het wel deze vooruitstrevende functie. Wanneer je de luidprekers van elkaar loskoppelt en op een andere plek in de ruimte plaatst, krijg je een bijzondere geluidservaring. De optie kun je gebruiken op het moment dat je een game speelt of film kijkt.
Benoit licht toe: “De Philips Fidelio B97 Soundbar moest zo minimalistisch mogelijk ontworpen worden. De speakers zijn gemakkelijk los te koppelen en verplaatsen. Op die manier creëer je zelf een bijzondere en multi-channel geluidservaring. De soundbar heeft zes tweeters, waarvan er twee zijn verborgen in het hoofdgedeelte en pas geactiveerd worden wanneer de twee draadloze delen worden ontkoppeld. “Zo wordt het nog gemakkelijker om de zogenaamde ‘sweet spot’ voor het geluid te vinden”, licht Benoit toe. “Er ontstaat sneller een filmische ervaring in je eigen woonkamer.”
Ervaren van geluid is lastig te omschrijven
De Philips Fidelio-collectie biedt premium producten voor een aantrekkelijke prijs. Kwaliteit die vergelijkbaar is met de beste merken en heel goede prestaties biedt. “Bij de Philips Fidelio-collectie vinden we design en kwaliteit belangrijk. De producten moeten wel bereikbaar zijn voor een grote groep mensen”, vertelt Benoit. Hij test alles zelf ook uitgebreid en kan op deze manier kritisch zijn op de verbeterpunten. “Het is nogal subjectief om geluid te omschrijven. Iedereen ervaart dit namelijk op een andere manier. Dat is het uitdagende maar ook het interessante aan audioproducten. We proberen zelf zo objectief mogelijk te testen.”
Gemak in geluidservaring
Consumenten ontdekken de mogelijkheden van soundbars en het gemak van speakers in huis al steeds meer. Benoit geeft aan dat hij verwacht dat steeds meer consumenten het gemak ervan de komende jaren ontdekken. “Iedereen raakt gewend aan steeds beter geluid en dus zullen wij ons daarop blijven focussen. We vinden het belangrijk dat we aan de verwachtingen van de koper voldoen. Of, nog beter, deze overtreffen. Er is nog zoveel dat mensen kunnen ontdekken aan audio-ervaringen. Zoals de eerdergenoemde Surround Sound.”
De Philips Fidelio-producten moeten gemakkelijk in elk huis te integreren zijn. We weten allemaal hoeveel waarde we hechten aan gebruiksgemak. Niemand leest meer een gebruiksaanwijzing, het moet gewoon vanzelfsprekend te bedienen zijn. Audioproducten horen bij onze lifestyle en wanneer we eenmaal weten hoe iets werkt, dan doen we weinig moeite om nieuwe functies te ontdekken. Benoit geeft aan dat daarop ook de focus ligt. Alles moet gemakkelijk te bedienen en ontdekken zijn. “En er is altijd ruimte voor innovatie. Op technologisch vlak, maar dus ook op het gebied van gebruiksgemak en multi-channel ervaringen. Zolang we maar blijven luisteren naar wat de markt vraagt en waaraan de consument behoefte heeft”, vertelt Benoit als afsluiter van ons gesprek.
Verder lezen over Philips
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gadgets10.07.2024
Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht
Gadgets19.06.2024
Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024