Technology12.10.2020

Benoit Burette over de nieuwe Fidelio-collectie van Philips Sound


beste balans tussen audioprestaties, kwaliteit en gebruiksgemak

Philips Sound heeft de Fidelio-collectie uitgebreid met drie nieuwe premium sound producten: 2 soundbars en een koptelefoon. De producten zijn ontwikkeld in lijn met de Philips Fidelio-filosofie om de beste balans te bieden tussen audioprestaties, kwaliteit en gebruiksgemak. Wij spraken hierover met Benoit Burette, verantwoordelijk voor de Audio Strategy bij TP Vision (moederbedrijf van Philips TV & Sound), en waren benieuwd naar zijn visie op de nieuwe producten. Hij bewaakt de kwaliteit en geeft de ‘go’ voordat de nieuwe producten op de markt komen.

Surround ‘on demand’

De nieuwe Philips Fidelio B97 Soundbar beschikt over zogenaamde ‘Surround on Demand’ technologie. Als wij Benoit vragen waar hij het meest trots op is, dan is het wel deze vooruitstrevende functie. Wanneer je de luidprekers van elkaar loskoppelt en op een andere plek in de ruimte plaatst, krijg je een bijzondere geluidservaring. De optie kun je gebruiken op het moment dat je een game speelt of film kijkt.

Benoit licht toe: “De Philips Fidelio B97 Soundbar moest zo minimalistisch mogelijk ontworpen worden. De speakers zijn gemakkelijk los te koppelen en verplaatsen. Op die manier creëer je zelf een bijzondere en multi-channel geluidservaring. De soundbar heeft zes tweeters, waarvan er twee zijn verborgen in het hoofdgedeelte en pas geactiveerd worden wanneer de twee draadloze delen worden ontkoppeld. “Zo wordt het nog gemakkelijker om de zogenaamde ‘sweet spot’ voor het geluid te vinden”, licht Benoit toe. “Er ontstaat sneller een filmische ervaring in je eigen woonkamer.”

soundbar
soundbar

Ervaren van geluid is lastig te omschrijven

De Philips Fidelio-collectie biedt premium producten voor een aantrekkelijke prijs. Kwaliteit die vergelijkbaar is met de beste merken en heel goede prestaties biedt. “Bij de Philips Fidelio-collectie vinden we design en kwaliteit belangrijk. De producten moeten wel bereikbaar zijn voor een grote groep mensen”, vertelt Benoit. Hij test alles zelf ook uitgebreid en kan op deze manier kritisch zijn op de verbeterpunten. “Het is nogal subjectief om geluid te omschrijven. Iedereen ervaart dit namelijk op een andere manier. Dat is het uitdagende maar ook het interessante aan audioproducten. We proberen zelf zo objectief mogelijk te testen.”

Gemak in geluidservaring

Consumenten ontdekken de mogelijkheden van soundbars en het gemak van speakers in huis al steeds meer. Benoit geeft aan dat hij verwacht dat steeds meer consumenten het gemak ervan de komende jaren ontdekken. “Iedereen raakt gewend aan steeds beter geluid en dus zullen wij ons daarop blijven focussen. We vinden het belangrijk dat we aan de verwachtingen van de koper voldoen. Of, nog beter, deze overtreffen. Er is nog zoveel dat mensen kunnen ontdekken aan audio-ervaringen. Zoals de eerdergenoemde Surround Sound.”

De Philips Fidelio-producten moeten gemakkelijk in elk huis te integreren zijn. We weten allemaal hoeveel waarde we hechten aan gebruiksgemak. Niemand leest meer een gebruiksaanwijzing, het moet gewoon vanzelfsprekend te bedienen zijn. Audioproducten horen bij onze lifestyle en wanneer we eenmaal weten hoe iets werkt, dan doen we weinig moeite om nieuwe functies te ontdekken. Benoit geeft aan dat daarop ook de focus ligt. Alles moet gemakkelijk te bedienen en ontdekken zijn. “En er is altijd ruimte voor innovatie. Op technologisch vlak, maar dus ook op het gebied van gebruiksgemak en multi-channel ervaringen. Zolang we maar blijven luisteren naar wat de markt vraagt en waaraan de consument behoefte heeft”, vertelt Benoit als afsluiter van ons gesprek.

<i>Benoit Burette, Audio Strategy | Product Planning bij TP Vision.</i>
Benoit Burette, Audio Strategy | Product Planning bij TP Vision.
Irene Boskma

Irene is tekstschrijver en blogger. Naast schrijven vindt ze het leuk om hard te lopen en de wereld rond te reizen. Of dat nu korte of lange trips zijn, een verre reis of een bestemming in eigen land. Ze leest dan ook veel reisverhalen om inspiratie op te doen en schrijft graag haar eigen belevenissen op. Omdat ze vindt dat elke plek iets bijzonders heeft, reist ze voor Travelvalley overal naartoe. Ook in haar vrije tijd ontdekt ze graag de wereld en af en toe gaat ze een tijdje weg om als digital nomad vanaf de andere kant van de wereld te werken.

...

Verder lezen over Philips

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Ambilight TV werd 20 jaar geleden geïntroduceerd op de IFA in Berlijn, de grootste beurs voor consumentenelektronica die deze week plaatsvindt en dit jaar zelf een 100-jarige jubileum viert. De Philips Ambilight-technologie viert 20 jaar van ontwikkeling en succes. Nog altijd is de techniek een van de meest onderscheidende technologieën binnen de tv-markt. Populariteit van de extra dimensie van licht op de muur bij tv-kijken neemt daarnaast toe bij consumenten. Maar liefst 35 miljoen Ambilight tv's hebben al een tevreden eigenaar gevonden. Daarmee is Ambilight TV een van de meest populaire consumentenelektronicaproducten ooit onder het Philips-merk.

Technology06.09.2024

Philips TV viert 20 jaar Ambilight

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Signify maakt vandaag bekend een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI sync box te lanceren. De Philips Hue Play HDMI sync box 8k is ontworpen om je Philips Hue lampen te synchroniseren met de nieuwste HDMI 2.1-videostandaard die wordt gebruikt door populaire spelconsoles zoals de PS5 en Xbox One, met resoluties tot 8K en verversingssnelheden tot 120Hz.

Gadgets05.09.2024

Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Philips Hue-lampen kampen op dit moment alleen met een probleem, waardoor ze zichzelf nogal op de voorgrond zetten. Ze branden op 100 procent.

Gadgets10.07.2024

Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

Philips heeft zijn nieuwe Hue-lamp aangekondigd. Het is een interessant apparaat dat doet denken aan een wake-uplight, maar komt wel met een flink prijskaartje.

Gadgets19.06.2024

Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Philips TV zal na 73 jaar tv-kijken in Nederland (waar zij de grondlegger van zijn) voor jou niet een onbekende zijn. In 1985 waren zij daarnaast de eerste die met de platte tv kwamen zoals we die tegenwoordig kennen en dit jaar vieren ze het 20-jarige bestaan van Ambilight TV.

Technology29.05.2024

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

Het is een televisie voor iedereen die op zoek is naar een indrukwekkende kijkervaring. Zoals je gewend bent van Philips is ook dit weer een meesterwerk in beeldtechnologie.

Technology10.05.2024

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

In Barcelona kondigde Philips vorige maand weer veel nieuwe producten aan voor 2024. Waaronder ook het nieuwe vlaggenschip in het Ambilight TV-assortiment van 2024. De OLED+959 is de nieuwe definitie van een toonaangeven...

Entertainment22.02.2024

De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV

Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!
​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand

Philips Hue timmert flink aan de smarthomeweg. Lange tijd waren het alleen lampen, maar dat wordt al steeds meer beveiliging, zoals camera’s. Het volgende waar het bedrijf zich op stort zijn deursloten. En daaraan voeg...

Gadgets09.01.2024

​Philips komt met deurslot dat je toelaat op basis van je hand