12.10.2020
Technology

Benoit Burette over de nieuwe Fidelio-collectie van Philips Sound

By: Irene Boskma

BlogTechnology

Philips Sound heeft de Fidelio-collectie uitgebreid met drie nieuwe premium sound producten: 2 soundbars en een koptelefoon. De producten zijn ontwikkeld in lijn met de Philips Fidelio-filosofie om de beste balans te bieden tussen audioprestaties, kwaliteit en gebruiksgemak. Wij spraken hierover met Benoit Burette, verantwoordelijk voor de Audio Strategy bij TP Vision (moederbedrijf van Philips TV & Sound), en waren benieuwd naar zijn visie op de nieuwe producten. Hij bewaakt de kwaliteit en geeft de ‘go’ voordat de nieuwe producten op de markt komen.

Surround ‘on demand’

De nieuwe Philips Fidelio B97 Soundbar beschikt over zogenaamde ‘Surround on Demand’ technologie. Als wij Benoit vragen waar hij het meest trots op is, dan is het wel deze vooruitstrevende functie. Wanneer je de luidprekers van elkaar loskoppelt en op een andere plek in de ruimte plaatst, krijg je een bijzondere geluidservaring. De optie kun je gebruiken op het moment dat je een game speelt of film kijkt.

Benoit licht toe: “De Philips Fidelio B97 Soundbar moest zo minimalistisch mogelijk ontworpen worden. De speakers zijn gemakkelijk los te koppelen en verplaatsen. Op die manier creëer je zelf een bijzondere en multi-channel geluidservaring. De soundbar heeft zes tweeters, waarvan er twee zijn verborgen in het hoofdgedeelte en pas geactiveerd worden wanneer de twee draadloze delen worden ontkoppeld. “Zo wordt het nog gemakkelijker om de zogenaamde ‘sweet spot’ voor het geluid te vinden”, licht Benoit toe. “Er ontstaat sneller een filmische ervaring in je eigen woonkamer.”

soundbar
soundbar

Ervaren van geluid is lastig te omschrijven

De Philips Fidelio-collectie biedt premium producten voor een aantrekkelijke prijs. Kwaliteit die vergelijkbaar is met de beste merken en heel goede prestaties biedt. “Bij de Philips Fidelio-collectie vinden we design en kwaliteit belangrijk. De producten moeten wel bereikbaar zijn voor een grote groep mensen”, vertelt Benoit. Hij test alles zelf ook uitgebreid en kan op deze manier kritisch zijn op de verbeterpunten. “Het is nogal subjectief om geluid te omschrijven. Iedereen ervaart dit namelijk op een andere manier. Dat is het uitdagende maar ook het interessante aan audioproducten. We proberen zelf zo objectief mogelijk te testen.”

Gemak in geluidservaring

Consumenten ontdekken de mogelijkheden van soundbars en het gemak van speakers in huis al steeds meer. Benoit geeft aan dat hij verwacht dat steeds meer consumenten het gemak ervan de komende jaren ontdekken. “Iedereen raakt gewend aan steeds beter geluid en dus zullen wij ons daarop blijven focussen. We vinden het belangrijk dat we aan de verwachtingen van de koper voldoen. Of, nog beter, deze overtreffen. Er is nog zoveel dat mensen kunnen ontdekken aan audio-ervaringen. Zoals de eerdergenoemde Surround Sound.”

De Philips Fidelio-producten moeten gemakkelijk in elk huis te integreren zijn. We weten allemaal hoeveel waarde we hechten aan gebruiksgemak. Niemand leest meer een gebruiksaanwijzing, het moet gewoon vanzelfsprekend te bedienen zijn. Audioproducten horen bij onze lifestyle en wanneer we eenmaal weten hoe iets werkt, dan doen we weinig moeite om nieuwe functies te ontdekken. Benoit geeft aan dat daarop ook de focus ligt. Alles moet gemakkelijk te bedienen en ontdekken zijn. “En er is altijd ruimte voor innovatie. Op technologisch vlak, maar dus ook op het gebied van gebruiksgemak en multi-channel ervaringen. Zolang we maar blijven luisteren naar wat de markt vraagt en waaraan de consument behoefte heeft”, vertelt Benoit als afsluiter van ons gesprek.

<i>Benoit Burette, Audio Strategy | Product Planning bij TP Vision.</i>
Benoit Burette, Audio Strategy | Product Planning bij TP Vision.

Share this post