De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De afgelopen tijd heeft Glass veel publiciteit gekregen. De wereldwijde lancering in Amerika bracht veel reacties met zich mee, zowel positief als negatief. Zo zijn er naast de nieuwste toepassingen die in Glass zijn verwerkt ook veel vraagstukken rondom privacy. Google is niet alleen bezig met Glass in de particuliere markt, maar werkt tegelijkertijd ook aan de mogelijkheden van het nieuwe device bij verschillende bedrijfssectoren.
Gisteren kondigde Google de eerste Glass at Work Certified Partners aan, een programma waarbij bepaalde bedrijven Google helpen om Glass verder te ontwikkelen voor bepaalde sectoren. De bedrijven werken verder mee aan co-branding op de Glass at Work website.
Volgens Google hebben honderden bedrijven zich opgegeven voor het programma en zijn er verschillende sectoren vertegenwoordigd, waaronder bedrijven in de gezondheidszorg, media en entertainment. Onder de Glass partners vallen onder andere APX, Augmedix, CrowdOptic en GuidiGO.
Al deze partners zijn intensief betrokken bij de ontwikkeling van Google Glass. Zo heeft APX Labs Skylight gemaakt, een software app voor bedrijven dat medische gegevens correspondeert. CrowdOptic is maker van context-aware applicaties voor de sport- en entertainment wereld.
Verder lezen over Google Glass
Social Media18.10.2023
De nieuwe Ray-Ban Meta-bril heeft toch het Google Glass-stigma
Gadgets17.03.2023
RIP Google Glass: de gadget is dood, alweer
Metaverse21.01.2022
Project Iris: Google werkt aan eigen AR-headset
Gadgets14.09.2021
Wat willen we nu precies met smart glasses?
Technology21.05.2021
Wat heb je eraan om de wereld in augmented reality te zien?
Technology30.11.2020
AI-gedreven slimme bril gemaakt voor blinden en slechtzienden
Technology18.09.2019
Werkt Facebook samen met Ray-Ban aan een augmented reality-bril?
Gadgets15.08.2019