Vorige maand werd bekend dat Google Glass verkrijgbaar is voor iedereen die hier 1.500 dollar voor over heeft. Actueel is de technologische bril gelanceerd voor verkoop in Amerika en Google verwacht dit later wereldwijd uit te rollen. Google heeft tijdens de productie van Glass kritiek gehad op het ontwerp. Velen vonden dat de bril best een beetje anders kon zijn aangezien er maar een soort te verkrijgen was. Google heeft als reactie hierop hard gewerkt om Glass meer als een mode item neer te zetten. En dat lijkt geslaagd, aangezien gisteren de eerste fashion lens voor Glass is gelanceerd.
Naast de eerder genoemde frames en shades voor Glass, is Google op zoek gegaan naar modemerken om Glass verder in te zetten als mode accessoire. Uiteindelijk heeft Google de handen ineen geslagen met DVF, een luxe modemerk. Actueel zijn de eerste fashion lenzen getoond aan het publiek. DVF noemt Glass ‘Your best accessory’. Het is niet de eerste stap van DVF in de technologie wereld. In 2012 was het merk bezig met augmented reality headsets in de mode. Dian Von Furstenberg heeft nu haar ‘Made for Glass collectie’ gelanceerd waarbij een brug is gemaakt tussen technologie en mode.
De gehele DVF collectie bestaat uit 3 nieuwe frames waar je zeker mee zult opvallen. Mocht je interesse hebben in een van deze frames dan zul je diep in de buidel moeten tasten. Elk paar kost namelijk 1.620 dollar. Afgelopen week is de collectie gelanceerd en deze kan ook gekocht worden via Google.