De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Afgelopen week heeft een voormalig iPhone gebruiker Apple aangeklaagd wegens het niet aankomen van tekstberichten. De vrouw was overgestapt van een iPhone 4 naar een Samsung Galaxy S5 en miste de berichten die normaal als iMessage verstuurd zouden worden. genoeg reden voor haar om Apple aan te klagen. De kern van de klacht komt neer op het feit dat gebruikers van producten die niet van Apple afkomstig zijn worden benadeeld.
Deze klacht is van toepassing op gebruikers die overstappen van iOS naar Android en hierbij hetzelfde nummer behouden. Dit komt doordat iMessage tekstberichten herkent als SMS. Android gebruikers kunnen geen iMessage berichten ontvangen, maar iPhone gebruikers behouden wel de mogelijkheid om deze berichten als dusdanig te versturen. Het gevolg is dat deze berichten nooit worden afgeleverd. Apple vindt dat de verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Deze moet zich afmelden voor iMessage nog voordat zij overstappen naar een Android device.
Wat kun je hiertegen doen?
Inmiddels zijn er door consumenten verschillende stappen ondernomen om het probleem op te lossen. Het weghalen van je telefoonnummer uit je Apple ID heeft geen zin en ook het uitzetten van de iMessage binnen de iPhone heeft tot nog toe geen resultaat. Het is gissen naar waar het misgaat. Bij deze zijn overstappers gewaarschuwd.