Technology10.05.2014

Google lanceert nieuwe ‘guide to keywords’


google-lanceert-nieuwe-guide-to-keywords.jpg
google-lanceert-nieuwe-guide-to-keywords.jpg

Google heeft afgelopen week een nieuwe keywords guide gelanceerd waarmee alle klanten hun SEA campagnes kunnen optimaliseren. In deze whitepaper zijn best practices opgenomen toegespitst op keyword targeting in campagnes.

Feit blijft dat mensen middels zoekwoorden naar bepaalde producten zoeken. Volgens Matt Lawson, CEO Performance Ads Marketing binnen Google is de relatie tussen zoekopdrachten en zoekwoorden de kern van online adverteren. In deze gratis whitepaper vind je antwoorden op vragen als: ‘Zijn je long tail zoekwoorden te lang?‘ en ‘welke kansen benut je op dit moment niet in je eigen Adwords account?

De whitepaper is overzichtelijk opgebouwd en verdeeld in 5 hoofdstukken waarbij het eerste hoofdstuk bestaat uit een makkelijke checklist waarmee je als gebruiker gericht tips krijgt om je SEA beleid te verbeteren. Veel tips beslaan zich op nieuwe functionaliteiten binnen Adwords.

Het tweede kader spitst zich toe op het overeenstemmen van je keywords en je ondernemingsdoelen. Hierbij draait de kern vooral om betere vindbaarheid en het optimaliseren van je betaalde zoekmachinemarketing. Ook worden hier tips gegeven om slecht werkende zoekwoorden uit je campagnes te halen.

Daarnaast geeft Google in de whitepaper tips over semantiek en syntactiek. Dit aspect legt zich toe op het verschil tussen de insteek waarmee iemand naar bepaalde dingen zoekt en de woordvolgorde waarmee dit gebeurt. Als je dit eenmaal door hebt, kun je grote stappen maken binnen je eigen SEA campagnes.

De whitepaper wordt afgesloten met tips over de nieuwe targeting opties die je vanaf nu kunt inzetten en het uitbreiden van je bereik. Al met al een interessante whitepaper waarmee je zeker je voordeel kunt doen.

...

Verder lezen over Adwords

​Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024

Het jaar 2023 zit er bijna op. Wat een jaar is het geweest voor SEA! AI is here to stay. Zowel Google Ads als Microsoft Ads kwamen met nieuwe mogelijkheden, Demand Gen ging van start en het bleek dat ons zoekgedrag langz...

Search20.12.2023

​Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024

Een afscheidsbrief aan Exact Match

Lieve Exact Match, Ik wil je graag bedanken voor de tijd die we samen hebben doorgebracht. Je was fantastisch, deed goed je werk, je was de perfecte fit. Echt waar. De controle die je mij gaf om advertenties precies te...

Search24.03.2017

Een afscheidsbrief aan Exact Match

​3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI

Leads, leads en nog eens leads. De heilige graal van een B2B marketeer. Toch? Er zijn B2B marketeers die hier volmondig ‘ja’ op antwoorden. Inzicht in het leadgeneratieproces verschaft een hoop waardevolle informati...

Marketing24.01.2017

​3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI

3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads

Hoe zorg je ervoor dat jouw app opvalt tussen de miljoenen apps die tegenwoordig worden aangeboden? Juist, je gaat je app promoten! Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, echter is er vaak maar één de snelste. Zo...

Mobile05.01.2017

3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads

​Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen

Het optimaliseren van Google AdWords is vaak een belangrijke bezigheid in het leven van de Online Marketeer. Enige tijd geleden heb ik een artikel geschreven over analyses die je kunt gebruiken bij het optimaliseren van...

Marketing27.09.2016

​Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen

​Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!

Data zoals aantal conversies, kosten per conversie en conversiepercentages behoren voor bedrijven vaak tot de belangrijkste KPI’s bij het optimaliseren van hun online campagnes. Deze data laat je zien welke advertentie...

Marketing22.06.2016

​Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!

Google AdWords test nu met “click to SMS”

Google AdWords is aan het testen met een nieuwe advertentie mogelijkheid. Deze is ongeveer gelijk aan de call button ad. Die is er nu dus ook voor het versturen van een SMS of tekstbericht naar de betreffende adverteerde...

Advertising20.06.2016

Google AdWords test nu met “click to SMS”

​AdWords tekstadvertenties worden 50% groter

Ja, je leest het goed. Google heeft een wereldwijde bèta gelanceerd waarbij tekstadvertenties op de resultatenpagina van de zoekmachine bijna 50% groter worden. Dit is de eerste aanpassing aan de standaard tekstadverten...

Advertising24.05.2016

​AdWords tekstadvertenties worden 50% groter