Voor het vijfde achtereenvolgende jaar is IBM door IDC benoemd tot marktleider op gebied van Enterprise Social Software. De wereldwijde markt voor Enterprise Social Software applicaties is gegroeid met ruim 28%, van 968 miljoen dollar in 2012 naar 1,24 miljard dollar in 2013.
“Steeds meer organisaties maken de stap naar een social business. Leidende organisaties -waaronder 75% van de Fortune 100- transformeren naar een nieuw werkwijze door middel van IBM Enterprise Social Software. Medewerkers gaan op nieuwe manieren samenwerken, werk wordt efficiënter gedaan en gedeeld en er wordt op nieuwe manier verbinding gemaakt tussen collega’s, partners en klanten.”
IBM’s Social Business portfolio, waaronder technologieën als IBM Connections en Smarter Workforce, zorgt ervoor dat organisaties sociale oplossingen kunnen integreren met kritische businessapplicaties en mensgerichte processen. Hiermee krijgen werknemers meer verantwoordelijkheid, verhogen bedrijven de arbeidsproductiviteit en krijgt de klant een uitstekende klantenservice. Bedrijven zijn hierdoor beter in staat om toptalent aan te trekken en te behouden.
Tientallen miljoenen gebruikers vertrouwen vandaag de dag op IBM’s Social Business software waaronder SafeGuard World International, Superior Group, Slumberland en nog veel meer. Organisaties kunnen hun sociale bekwaamheden toespitsen op alle aspecten van hun bedrijf waaronder marketing, sales, klantenservice, productmanagement en R&D.
“The transparent nature of today’s business environment, combined with the integration of social, cloud and analytic capabilities into everyday processes, has fueled the emergence of a Smarter Workforce,” aldus Craig Hayman, General Manager, Industry Cloud Solutions, IBM. “We’re thrilled to be recognized by IDC as the market share leader for the fifth consecutive year as our clients continue to harness Social Business to accelerate innovation, increase agility and remove boundaries to collaboration.”
(klik op de afbeelding voor een groter formaat)