Technology16.12.2013

Adobe noemt de 4 belangrijkste Digital Marketing trends voor 2014


Het tempo waarmee innovatie plaatsvindt en de revolutie op het gebied van consumenten- en zakelijke technologie veranderen het consumentengedrag. Dit maakt het voor marketeers lastig om consumenten bij te houden. Adobe noemt hieronder de 4 belangrijkste trends waar marketeers het komende jaar rekening mee moeten houden bij het bepalen van hun strategieën en het vaststellen van de budgetten om te voldoen aan de verwachtingen van de consument:

adobe-noemt-de-4-belangrijkste-digital-m.jpg
adobe-noemt-de-4-belangrijkste-digital-m.jpg

1. Iedere marketeer moet voortdurend experimenteren, maar niet blindelings.

Je bent nooit klaar met het marketingplan en het marketingdraaiboek zal nooit af zijn. De snelheid van innovatie maakt dit simpelweg onmogelijk. Marketeers moeten voortdurend hun strategieën herzien en blijven experimenteren, maar niet blindelings. Marketeers moeten beschikken over een solide analytics, tag management en reporting programma die hen in staat stelt om betekenisvolle data te extraheren en te delen. Deze data moet hen het inzicht bieden om weloverwogen aanpassingen te maken en experimenten uit te voeren.

2. De opkomst van Social Search Optimization (SSO).

Social en search betreden elkaars terrein. Facebook en Twitter hebben targeting en biedingen op keywords toegevoegd en Google+ profielen maken nu deel uit van de algoritmen die gebruikt worden om de ranking van de zoekresultaten te bepalen. Marketeers moeten voorkomen dat er strijd ontstaat tussen search en social teams door juist samen te werken in gezamenlijk teams bestaande uit zowel social als search specialisten. Reserveer nu budget voor grote investeringen in paid social search in 2014. Geef het multidisciplinaire team de tools die zij nodig hebben om succesvol te zijn, zoals analytics en bid management tools. Zij moeten de bevoegdheid krijgen om gaandeweg cross-channel budget toe te kennen op basis van de beschikbare data. Reken het SSO team af op de resultaten van de gehele search en social portfolio en niet op basis van één kanaal of campagne. Dit zorgt ervoor dat het team investeert in dat kanaal dat het beste resultaat oplevert.

3. De uitdaging van complexe algoritmen en big data.

De toenemende hoeveelheid data waarover marketeers beschikken maken het steeds lastiger om zaken als zoekmachinemarketing, personalisatie en anomaliedetectie handmatig uit te voeren. En dit is waar algoritmen hun intrede doen. Geautomatiseerde biedingsplatformen op basis van algoritmen kunnen bijvoorbeeld niet alleen omgaan met de uitdagingen van traditionele search programma’s (met een steeds verder uitbreidend portfolio van zoektermen) maar ook met de opkomende social search programma’s. Algoritmen kunnen ook grote hoeveelheden data verwerken en afwijkingen (resultaten die buiten de verwachte waarden vallen) detecteren die wijzen op nieuwe kansen die benut kunnen worden of problemen die snel opgelost moeten worden.

4. Mobile wordt een essentieel onderdeel van de cross-channel marketing strategie.

Consumenten verwachten een plezierige beleving wanneer zij in aanraking komen met merken op hun mobiele apparaat, ongeacht of het via een browser is of via een app. Dit betekent dat merken mobile als een intrinsiek onderdeel van hun totale marketing mix (social, e-mail, search, etc) moet zien. Bedrijven moeten zichzelf drie vragen stellen als zij hun strategie voor mobile aanpassen:
– Hoe maken klanten en prospects gebruik van mobile?
– Hoe past mobile binnen de bedrijfsstrategie?
– Beschikken wij over de infrastructuur om een mobile strategie te implementeren?

[Afbeelding: © cienpiesnf – Fotolia.com]

...

Verder lezen over 2014

Infographic: 10 interessante internet-feitjes over 2014

Op de valreep van januari nog een laatste recap van 2014... 10 bijzondere feitjes over het internet in 2014. Want wist jij dat er in 2014 ruim 2.4 miljard mensen gebruik maakten van het internet. Dat is nog steeds mind...

Online31.01.2015

Infographic: 10 interessante internet-feitjes over 2014

Een minuut op het internet [Infographic]

Wat gebeurt er allemaal in een minuut op het World Wide Web? Heel veel, dat is een ding wat zeker is. In de onderstaande infographic is een overzicht gemaakt hoeveel er gepost, bekeken en gedeeld wordt op het interne...

Online13.01.2015

Een minuut op het internet [Infographic]

Wat plaatsen we allemaal online in 60 seconden?
De Dutchcowboys top 10 van 2014

Met de lancering van ons nieuwe platform is er een ding veranderd waarover we zelf veel vragen krijgen, de viewtellertjes staan namelijk niet meer bij de artikelen. Hoe vaak worden de blogs dan gelezen. En wat zijn dan...

Online24.12.2014

De Dutchcowboys top 10 van 2014

Wat waren de best scorende artikelen van het afgelopen jaar!
​Het allesomvattende social media lijstje van 2014!

Het einde van het jaar nadert en we worden langs alle kanten weer overspoeld door de beroemde lijstjes. Zo hebben we naast de politicus, sportman, sportvrouw en sportploeg van het jaar onder andere ook een prijs voor d...

Social Media23.12.2014

​Het allesomvattende social media lijstje van 2014!

Wat werd afgelopen jaar op Facebook, YouTube, Instagram en Twitter het meest bekeken?
Een jaaroverzicht om niet te vergeten

Het einde van 2014 is in zicht. Dat betekent dat de jaaroverzichten, lijstjes en terugblikken je om de oren vliegen. Dit bijzondere jaaroverzicht is een van de mooiste overzichten tot nu toe. Kijk en geniet van de ho...

Online17.12.2014

Een jaaroverzicht om niet te vergeten

Final Cut 2014: 330 films in een supertrailer

Nick Bosworth van JoBlo creëert al een aantal jaren deze uitgebreide supertrailers als jaaroverzicht van de vele films die het afgelopen jaar weer zijn uitgekomen. En ook "Final Cut: 2014" is weer een briljantje! C...

Entertainment17.12.2014

Final Cut 2014: 330 films in een supertrailer

De populairste zoekopdrachten van 2014 – Google Year in Search

Google heeft vandaag de meest populaire Nederlandse zoektermen van 2014 naar buiten gebracht. De zoekterm WK 2014 is de snelste stijger van het afgelopen jaar, gevolgd door het tv-programma Utopia, de nieuwe iPhon...

Search16.12.2014

De populairste zoekopdrachten van 2014 – Google Year in Search

WK, Utopia, ebola, Tinder & Sven Kramer scoren hoog in Nederland.
Facebook kijkt terug op 2014

Dagelijks bespreken mensen onderwerpen en verhalen die voor hen belangrijk zijn op Facebook. Facebook kijkt nu terug op de momenten, plaatsen en personen die belangrijk voor ons waren in 2014. Voor deze informatie heef...

Social Media09.12.2014

Facebook kijkt terug op 2014

Wereldkampioenschap voetbal was het populairste onderwerp.

Verder lezen over Adobe

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe heeft het nog niet ingebouwd in tool, maar het is gemaakt voor Illustrator. De tool heet nu nog Project Turntabel en het laat mensen versteld staan van wat de computer allemaal kan bedenken.

Artificial Intelligence21.10.2024

Adobe verrast met tool om platte tekeningen 3D te maken

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators

Logitech heeft onlangs de MX Creative Console aangekondigd: een nieuwe productcategorie in het portfolio van Logitech die is gericht op alle digitale creators. Het is een device waarmee zij zich volledig kunnen focussen op hun artistieke ambities.

Gadgets10.10.2024

Logitech MX Creative Console: gemaakt voor alle digital content creators

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Heb je al gehoord van Adobe VideoGigaGAN? Het is niet voor iedereen beschikbaar, maar de eerste resultaten zijn fenomenaal.

Online25.04.2024

Vage, oude video’s worden scherp door nieuwe tool Adobe

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

Adobe maakt het mensen die video's bewerken steeds makkelijker: ze kunnen nu hele objecten veranderen, verwijderen of erbij zetten in hun video. En er is meer.

Online15.04.2024

Adobe geeft indrukwekkend voorproefje van AI in videobewerking

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

De populaire designtool Canva doet een grote overname: Affinity. Misschien zegt Canva je meer dan Affinity, maar het betekent vooral dat Adobe moet gaan oppassen. Affinity maakt namelijk dezelfde soort producten als Adob...

Online27.03.2024

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

Project Music GenAI Control wordt al gekscherend de ‘Photoshop for Music’ genoemd. Deze nieuwe experimentele tool van Adobe Research is zo ontwikkeld dat de manier waarop je gemaakte audio en muziek kunt creëren en...

Technology01.03.2024

Adobe Project Music GenAI Control is de Photoshop voor muziek

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Adobe, bekend van onder andere Photoshop en Acrobat Reader, was van plan om Figma te kopen maar ziet hier nu toch vanaf. Figma, het bedrijf achter het programma Figma, dat wereldwijd wordt gebruikt om ontwerpen te maken...

Technology19.12.2023

​Adobe draait koop van Figma terug: dit is waarom

Verder lezen over Trends

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Een nieuw seizoen breekt aan en misschien denk je alweer aan het neerzetten van de kerstboom. De zomer laten we achter ons en we zitten meer binnen. Waarom dan tegen een oud interieur aankijken? Dit zijn de interieurtrends van dit najaar.

Lifestyle28.10.2024

Dit zijn de interieurtrends van dit najaar

Dit was het VINT Symposium van 2024

Voor de 30e keer was er het VINT Symposium in het Spant! te Bussum. Dit jaar stond het thema 'Echt Slim' centraal, wat een interessant perspectief bood op de rol van intelligentie in technologie. Elk jaar biedt het symposium de kans om nieuwe technologische trends en inzichten te verkennen, en dit jaar was geen uitzondering.

Events04.07.2024

Dit was het VINT Symposium van 2024

met als thema 'Echt Slim'
​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

“Het lijkt niet uit te maken wat ik doe. Ik ben altijd nummer twee. Niemand weet hoe hard ik het geprobeerd heb. Ik heb gevoelens die ik niet kan uitleggen. Ik word er gek van.” Je zou het niet zeggen, maar dit zijn...

Entertainment27.02.2024

​Waarom Barbie-nummer I’m Just Ken zo’n internethype is

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google heeft bekendgemaakt welke woorden we nou het meest googelden en dat biedt een verrassende uitkomst op sommige vlakken. In Nederland hielden we ons vooral bezig met het overlijden van Matthew Perry, maar ook zanger...

Search11.12.2023

​Dit googelden we het meest in 2023: Oppenheimer en Rob de Nijs

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

Een dag voor de verkiezingen stijgen GroenLinks-PvdA en met name de PVV plots hard in de peilingen. Volgens Google Trends, een belangrijke indicator voor welke onderwerpen in de samenleving leven, is de PVV in acht van d...

Search21.11.2023

Google Trends: PVV grootste partij in acht provincies

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Ben je op zoek naar een mooi pak waarmee je nog jaren kunt doen? Je hoeft je natuurlijk niet te laten verleiden door de trends van dit moment, maar aan de andere kant, waarom niet? Het voordeel is dat trends in pakken va...

Lifestyle16.02.2023

​Dit zijn de trends voor herenpakken in 2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

De wereld van online marketing staat nooit stil. Ieder bedrijf wil natuurlijk hun graantje mee prikken, maar hoe blijf je actueel? Deze vraag wordt in deze blog behandeld door de laatste onlinemarketingtrends van 2023 on...

DC Business10.01.2023

Dé onlinemarketingtrends van 2023

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal

Het jaar is weer bijna voorbij. Tijd voor lijstjes en andere bespiegelingen. Op dit moment loopt de verkiezing voor woord van het jaar en vandaag heeft Google haar jaarlijkse overzicht van populaire – trending – zoek...

Search07.12.2022

Year in Search 2022: Oorlog in Oekraïne wint nipt van Voice-schandaal