Op een speciaal gecreëerde “Typhoon Yolanda crisis page” heeft Google een aantal tools geïnstalleerd om mensen die getroffen zijn door de tyfoon Haiyan/Yolanda (deze verwoestende storm is bekend onder beide namen) te helpen, zo maakte het bedrijf vandaag op hun Asia Pacific Blog bekend.
Op de speciale pagina <klik hier> is de laatste informatie te vinden over de zwaarste storm die ooit is waargenomen op aarde en die verantwoordelijk is voor meer dan 10.000 doden.
Op de pagina zijn de volgende crisis-tools te vinden:
Google Person Finder: een web aplicatie waarmee mensen kunnen zoeken naar familie of vrienden die vermist zijn en waar mensen zich kunnen melden indien ze willen laten weten dat ze veilig zijn. Dit kan via de website of via SMS.
Typhoon Yolanda Relief Map: een “crisis-kaart” waarop updates over hulpverlening geplaatst worden, zoals waar communicatiecentra zijn of waar mensen opgevangen kunnen worden.
Verder is er de mogelijkheid om geld te doneren aan hulpverlenende instanties zoals het Rode Kruis, Unicef en het World Food Program. Overigens wordt in Nederland de website van giro 555 ook voor hulp aan de slachtoffers van deze tyfoon ingericht. Goed te zien dat Google de mogelijkheden die ze hebben, inzet voor hulp wanneer dit nodig is, net zoals ze ook gedaan hebben na de aardbevingen/tsunami in Japan.
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024