23.07.2013
Technologie

Nieuwe Google Ads lijken op mailberichten (maar zijn het niet)

By:

BlogTechnologie
nieuwe-google-ads-lijken-op-mailberichte.jpg
nieuwe-google-ads-lijken-op-mailberichte.jpg

Google gaat via de nieuw geïntroduceerde tab-functionaliteit van de gmail inbox een nieuwe categorie van advertenties (ze zien er uit als email berichten, maar dat zijn ze niet!) ongevraagd naar de gebruiker sturen. Als je de tap “promotional” hebt aanstaan, dan loop je de kans kennis te maken met deze nieuwe vorm van adverteren. Marketingland meldt in een artikel dat de eerste advertentionele emails inmiddels in een beta omgeving zijn gesignaleerd.

De nieuwe indeling van de gmail inbox wordt op di moment wereldwijd uitgerold en geeft de gebruiker de mogelijkheid om de binnenkomende inmails door Google in tabs te laten binnenkomen: primair, social, promotional and update. Deze tabs kan je als gebruiker naar behoefte aan- en uitzetten

De advertenties staan in de top van de tab en zijn herkenbaar en gemerkt met Ad en dollar teken. Promotionele e-mails kunnen als gewone emails worden doorgestuurd. Je kunt de “promotional-emails” niet voorkomen door een opt-in of opt-out, maar als je ze wegklikt zijn ze voorgoed verdwenen. De commerciële mededelingen boven je inbox (webclips) verdwijnen. In feite wordt met deze vorm van adverteren de wettelijke regels over commerciële emails omzeild.

gmail-tab-email-advertenties.jpg
gmail-tab-email-advertenties.jpg

The Gmail Sponsored Promotion Ads zijn nu nog alleen op verzoek via de Google vertegenwoordiger inzetbaar, en zouden volgens het artikel wel eens heel aantrekkelijk geprijsd kunnen zijn.

Share this post