Adobe CQ, onderdeel van Adobe Experience Manager binnen de Adobe Marketing Cloud is door Forrester Research erkend als leider in de ‘Forrester Wave: Web Content Management voor digitale klantbeleving, Q2 2013’. Adobe was een van de ondernemingen die exclusief door Forrester werd uitgenodigd om deel te nemen aan een onafhankelijk onderzoek. In dit onderzoek werden 10 Web Content Management (WCM)-producten beoordeeld op ruim 100 criteria zoals aanbod van leveranciers, strategie en marktaandeel.
Enkele conclusies uit het rapport zijn: “Adobe biedt diverse betrouwbare oplossingen die zakelijke eindgebruikers in staat stellen om klantervaringen te beheren” en “Adobe heeft vooruitgang geboekt met de integratie van CQ WCM en andere producten, zoals analytics, testing en optimalisatie. De kracht van het platform van Adobe en de resources van de onderneming maken Adobe de leidende leverancier op het gebied van digitale klantervaringen.”
“De Web Experience Management-markt is dynamisch en groeiende en dit wordt onderbouwd door het recente marktrapport van Forrester“, stelt Aseem Chandra, vice president, Adobe Experience Manager and Target business bij Adobe. “Wij zijn ervan overtuigd dat de erkenning van Forrester een bekrachtiging is van onze sterke positie als de beste oplossing voor organisaties om aantrekkelijke online ervaringen te bieden via het web, mobiele devices en sociale media. Hiermee helpen wij deze organisaties om hun merk te bouwen en de omzet te verhogen.“