Terwijl Apple’s CEO Tim Cook al meerdere hints heeft gegeven dat Apple hard aan het werk is om een televisie-apparaat op de markt te brengen, werken ze vermoedelijk nog steeds aan iWatch, de verwachte horloge van Apple. Volgens Citigroup-analist Oliver Chen zou de wereldwijde horloge-industrie in 2013 zeker 60 miljard dollar kunnen gaan verdienen, waardoor de horlogemarkt voor Apple interessanter is dan de tv-markt.
“This can be a $6 billion opportunity for Apple, with plenty of opportunity for upside if they create something totally new like they did with the iPod — something consumers didn’t even know they needed.” vertelde Chen, die luxe goederen goed in de gaten houdt bij de verschillende retailers. Apple bewees op verschillende markten dat ze moeiteloos iets innovatiefs goed op de markt kunnen verkopen, dus de horlogemarkt zou ook geen problemen moeten opleveren.
Aple heeft een team van ongeveer 100 productdesigners die aan de mogelijke iWatch werken. Sommige taken van de iPhone en de iPad zou het horloge ook moeten kunnen uitvoeren. Dit bevestigen verschillende bronnen dicht bij het bedrijf. Functies als het bellen naar mensen, zien wie je belt, zien waar je bent en het meten van je hartslag zouden aan boord moeten zitten van het horloge. Volgens dezelfde bronnen zou Apple het apparaat later dit jaar op de markt gaan brengen.