Apple heeft gisteren aangekondigd dat ze ruim drie miljoen iPads in drie dagen hebben verkocht sinds de lancering van de iPad mini en de vierde generatie iPad. Ze zeggen echter niets over de precieze verkoop van de iPad mini. Ook hebben ze bekend gemaakt dat de wi-fi+3g/4g-versies van de tablets binnenkort te koop zijn in de Verenigde Staten en ook in andere landen.
“Customers around the world love the new iPad mini and fourth generation iPad,” vertelt Apple’s CEO Tim Cook in een statement. “We set a new launch weekend record and practically sold out of iPad minis. We’re working hard to build more quickly to meet the incredible demand.” Toch zegt dit niets over de precieze verkoop van de iPad Mini. Waarom Apple dit verzwijgt, is niet duidelijk.
Ook wanneer Apple gevraagd wordt om de precieze aantallen, geven ze geen antwoord. Of dit te maken heeft met een mogelijke teleurstellende verkoop van de iPad Mini of juist de verkoop van de vierde generatie iPad, is niet duidelijk. Wat wel duidelijk is, is dat de concurrentie op de tabletmarkt groter dan ooit is. Het zou zomaar kunnen dat Apple nu wel iets voelt van de toegenomen concurrentie.