Technology28.06.2012

MediaMonks scoort FWA met Google Voice Search campagne


Het is een website voor het internationaal biermerk Stella Artois, met een overtuigend interactief verhaal en high-end video, die gebruik maakt van Google Voice Search. Vandaag werd de site bekroond als Site Of The Day bij de gerenommeerde Favourite Website Awards (FWA). We bellen met MediaMonks.

Wesley ter Haar, head of operations bij MediaMonks: ‘We hebben dit project geproduceerd voor het reclamebureau Mother in New York, en toen we de briefing zagen binnenkomen waren we gelijk enthousiast. Het is een combinatie van onze interactieve filmtak MediaMonks Films, ons digitaal productie team en de nieuwste technologie: we waren volgens mij de eersten die de Google Voice Search API hebben ingezet bij een campagne. Het is in elk geval een van de eerste projecten van MediaMonks New York.’

Stella Artois is een sophisticated biermerk en adverteert met een nieuw chique glas om bier uit te drinken, de Chalice. De campagne draait om een trip naar de Chalice Factory, een magische Willy Wonka achtige fabriek, geheel in de jaren 60 retro stijl: qua design met de oude looks, voorzien van een nieuwe stijl interface. In de fabriek krijg je een tour, begeleid door de spraak gestuurde computer ALICE, compleet met retro beeldscherm.

114

Hoe gaat de site in zijn werk? Quinten Beek, executive producer bij MediaMonks: ‘Eerst wordt de stemherkenning ingesteld, mede aan de hand van geluidsniveau. Daarna is het de bedoeling dat je de Chalice gaat maken. De eerste stap is het kiezen van een steen voor in de smeltoven, en de juiste temperatuur. Bij de verkeerde steen of temperatuur krijg je een ordinair bierglas, en bij ‘sophisticated’ krijg je de Chalice. Na de oven blazen mooie dames tegen het glas om het af te laten koelen, en via de microfoon kan je zelf ook meeblazen. Vervolgens gaat het glas naar de party room om een randje kleur aan het glas aan te brengen en wordt het logo op het glas aangebracht. De laatste scene kun je via de webcam proosten met de dames en krijg je daar een foto van als souvenir, die je natuurlijk kunt delen via social media.’

Een groot aantal deelnemers kregen een glas thuis gestuurd met daarin een persoonlijke tekst gegraveerd, dit gebeurde aan de hand van easter eggs, op het juiste moment de juiste term uitspreken zorgde voor een beloning. Tips hiervoor werden verspreid op blogs en Facebook.

210

En hoe zijn jullie met Google Voice Search aan de slag gegaan? Quinten: ‘Mother wilde graag iets met een spraak herkenning doen, en onze R&D afdeling had snel een prototype gemaakt. Wij hebben gekozen voor het inzetten van Google Voice Search. Het was echt een kwestie van pionieren, want de functionaliteit is niet gedocumenteerd, maar dat maakt het ook leuk om te doen. Het werkt top – tenminste, als je Engelse uitspraak goed is. Als je ‘I love you’ inspreekt, zegt de computer ‘I’m blushing’ en als je vloekt zegt de computer: ‘What would your mother say!’. Tot slot hebben we de nodige trucs uitgehaald om te zorgen dat het videomateriaal goed op elkaar aansluit als je een bepaalde keuze maakt.’

Uiteindelijk werden er 60.000 glazen weggegeven, de site trok 500.000 bezoekers en 20% daarvan kwam terug. Er werd gemiddeld 4,5 minuten doorgebracht op de site. En niet helemaal onbelangrijk: de verkoop van Stella Artois ging in de campagneperiode ook omhoog. Het is voor de 6e keer dit jaar dat MediaMonks een FWA in de wacht sleept.

...

Verder lezen over Interactief

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Nickelodeon en WONDR Experience Amsterdam kondigen vandaag de lancering aan van een nieuw avontuur. De SpongeBob Special, ter ere van het 25-jarig jubileum van de geliefde Nickelodeon-serie. Vanaf 17 oktober kunnen bezoekers in de kleurrijke wereld van Bikinibroek duiken en samen met SpongeBob en zijn vrienden een onvergetelijke onderwaterreis maken.

Events16.09.2024

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Het achtdelige tweede seizoen van House of the Dragon gaat op 17 juni a.s. in première op HBO Max. Francesca Orsi, Executive Vice President, HBO Programming, Head of HBO Drama Series & Films, introduceerde vandaag HBO'...

Entertainment21.03.2024

Tweede seizoen ​House of the Dragon zie je vanaf 17 juni

Kies je kant in een "duellerende" trailer
​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Netflix komt met een nieuwe film genaamd Choose or Die en die draait om gamen. In tegenstelling tot wat je zou denken als je de titel leest, is het echter geen interactieve film en dat is wat ons betreft een gemiste kans...

Entertainment30.03.2022

​Netflix’ Choose or Die is een nieuwe Jumanji

Waarom nou niet interactief?
LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

In maart van dit jaar kondigden LEGO en Nintendo een unieke samenwerking aan. Ontwerpers van Nintendo & LEGO bundelen hun krachten om een nieuwe fysieke speelervaring te creëren die Super Mario tot leven brengt in de we...

Gadgets16.06.2020

LEGO en Nintendo onthullen het volledige Super Mario assortiment

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Als je niet claustrofobisch bent ingesteld én wel houdt van een uitdaging in puzzelvorm, dan ben je vast wel eens in een escaperoom geweest. Het is hét bedrijfsuitje van de laatste jaren en wordt zelfs ingezet voor tea...

Entertainment24.12.2019

​Vijf Nederlandse escaperooms die de moeite waard zijn

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Goed nieuws waar de echte LEGO fans al even op hebben gewacht: het augmented reality-spel LEGO Hidden Side is nu verkrijgbaar! Het is het eerste spel waarin de online en offline wereld worden gecombineerd via augmented r...

Gadgets06.08.2019

Nieuw augmented reality-spel van LEGO: Hidden Side​

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Na het succes van Bandersnatch, Netflix's eerste interactieve aflevering van Black Mirror, is de streamingdienst nu bezig met een volledige interactieve serie. Dat doen ze in samenwerking met outdoor survival expert Bear...

Entertainment19.03.2019

Netflix strikt Bear Grylls voor nieuwe interactieve serie: You vs Wild

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Eind vorige week werd de release uitgebracht van de langverwachte Resident Evil 2 game, de opvolger van de cult survival survival horror game, van meer dan 20 jaar geleden. De digitale effecten van het spel hebben een la...

Advertising29.01.2019

Multiple Choice Interactive Ad voor Resident Evil 2

Zelf bepalen hoe je verder wilt kijken

Verder lezen over Website

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Online poker is groot, maar voor zowel pro’s als recreatieve spelers wordt het een stuk minder leuk en interessant met AI erbij.

Online23.09.2024

Online poker wordt nu al gedomineerd door AI

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

Booking.com gaat de laatste tijd niet heel lekker. De EU heeft een oogje op het bedrijf en nu geven de Spanjaarden zelfs al een boete.

Online31.07.2024

Booking wordt flink aangepakt: dit is waarom de reissite onder vuur ligt

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

De lelijkste website van 2024 kun je bijna niet meer gemaakt krijgen in 2024: de programma’s die je kunt gebruiken om sites te maken zijn simpelweg veel te goed geworden, daarmee kun je een gedrochtje als deze er niet meer uit weten te halen.

Online04.07.2024

De allerlelijkste website van 2024 wil geen restyle

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Websites met Comic Sans, of gekke kleurencombi's. Je kunt nu stemmen op de website die jij eruit vindt springen op het gebied van lelijkheid.

Online29.05.2024

Deze websites zijn genomineerd voor lelijkste website van het jaar

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

In het digitale tijdperk kan het bouwen van een effectieve website een uitdaging zijn. Dit artikel belicht veelgemaakte fouten tijdens het ontwikkelen van websites en biedt oplossingen om ze te vermijden.

Online29.04.2024

Veelgemaakte fouten bij het bouwen van een website en hoe ze te vermijden

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

In 2023 heeft 67 procent van de bevolking van 12 jaar of ouder aangegeven op internet informatie gezien of gelezen te hebben die volgens hen niet waar was, of waarbij ze twijfelden aan de waarheid ervan.

Nieuws11.04.2024

Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

Een nieuw jaar staat voor de deur en dat betekent dat er weer nieuwe kansen zijn. Tijd voor nieuwe samenwerkingen of het verstevigen van bestaande relaties. Samen internet impact maken, dat doe je bijvoorbeeld met linkbu...

DC Business18.12.2023

​Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen

OnlyFans: niemand ‘kent’ het, maar toch harkt de website per jaar een bizarre 5,6 miljard dollar binnen. Het platform waarop influencers en andere persoonlijkheden erotische content delen tegen betaling vindt gretig...

Online25.08.2023

​Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen