Inmiddels heeft 61% van de grootste merken ter wereld een aanwezigheid op het netwerk Google+, maar het heeft nog een lange weg af te leggen om de status van Facebook te kunnen evenaren. Zo merkt Jim Yu, chief executive van BrightEge, op. Volgens hem hebben de bedrijven snel een aanwezigheid op het nieuwe sociale netwerk uitgebouwd, maar moeten er nog veel inspanningen worden gedaan om de nodige schaalgrootte en engagement te realiseren.
“Opgemerkt wordt dat slechts 12% van de grote merken op hun officiële websites een link naar het profiel op Google+ hebben vermeld, wat potentieel een belangrijke pijler is om de verkeer en visibiliteit op te drijven. Daarentegen heeft 94% van de onderzochte bedrijven een profiel op Facebook en 53% heeft op zijn belangrijkste online portal een link naar hun aanwezigheid op het netwerk.“
Terwijl Google zelf 65.000 fans heeft verzameld op zijn sociale netwerk, moeten andere grote merken – zoals Coca-Cola, Verizon en McDonald’s – het voorlopig stellen met enkele tientallen volgelingen. Een kwart van de onderzochte merken bleek nog geen enkele volgeling te hebben verzameld, terwijl het bij Facebook over duizenden en soms miljoenen fans gaat. De honderd grootste merken kwamen op Google+ samen aan 148.000 volgelingen, terwijl op Facebook sprake is van 300 miljoen fans.
Jim Yu merkt dan ook op dat voor de meeste bedrijven het werk aan Google+ nog van start moet gaan.
Lees ook:
– Google+ bedrijvenpagina’s, en nu?
– Google+ Pages, 7x niks