De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Philips en The Black Eyed Peas lieten het podium oplichten tijdens drie concerten in Parijs. De optredens werden gegeven in het uitverkochte Stade de France, dat plaats biedt aan 80.000 toeschouwers. The Black Eyed Peas staan erom bekend dat ze tijdens hun optredens de grenzen verleggen van muziek, mode en technologie. Fergie, Taboo en apl.de.ap begonnen de show in kostuums met dynamische verlichting die in samenwerking met Philips zijn ontwikkeld en waarin de nieuwste LED- en OLED-technologie is verwerkt.
De kostuums zijn ontworpen en ontwikkeld door Rogier van der Heide, de Chief Design Officer van Philips Lighting, en zijn team. Zij werkten samen met B. Åkerlund, de kostuumontwerpster en stiliste van The Black Eyed Peas.
De samenwerking begon toen zangeres Fergie tijdens een optreden bij de Billboard Music Awards een jurk droeg waarin verlichtingstechnologie van Philips was verwerkt. Bij de optredens in Parijs heeft de band de lat nu nog hoger gelegd met kostuums die specifiek zijn ontworpen om optimaal gebruik te maken vande verlichtingstechnologie. De kleding staat tijdens het optreden draadloos in verbinding met de podiumverlichting en het ritme van de muziek, waardoor lichteffecten ontstaan.
In de leren catsuit van Fergie zijn 75 OLED paneeltjes verwerkt die fungeren als kleine spiegeltjes wanneer ze zijn uitgeschakeld. De paneeltjes worden op afstand aangestuurd met behulp van een softwareprogramma dat de patronen en verlichtingsreeksen afstemt op de verschillende nummers. Daardoor worden muziek, verlichting en technologie op een innovatieve manier geïntegreerd. Naast de catsuit van Fergie ontwikkelde het team ook speciale leren kostuums voor apl.de.ap en Taboo, waarbij de geïntegreerde verlichtingselementen hun persoonlijkheid en stijl weerspiegelden.
“Elk optreden van The Black Eyed Peas moet onvergetelijk zijn. Daarom willen we voortdurend onze grenzen verleggen om de fans bij elk concert een nieuwe ervaring te bieden”, aldus B. Åkerlund. “Na de Billboard Music Awards hebben we onze samenwerking met Philips voortgezet omdat zij niet alleen innovatieve lichttechnologie ontwikkelen, maar ook verstand hebben van design. We wisten dat we met Philips konden samenwerken aan unieke, nieuwe lichttoepassingen voor de live-kostuums.”
Naast het ontwerp van de kostuums heeft Philips ook nauw samengewerkt met leden van het productieteam van The Black Eyed Peas om creatieve input en ondersteuning te geven voor de verlichtingstechnologie die bij optredens van de band wordt gebruikt. Philips en The Black Eyed Peas zullen samen blijven zoeken naar nieuwe toepassingen voor verlichting op het snijvlak van mode, muziek en technologie.
Wat zouden ze de volgende keer in petto hebben?
Verder lezen over Philips
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gadgets10.07.2024
Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht
Gadgets19.06.2024
Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024