Technology16.11.2010

Apple kondigt eerste merken in Europa aan die iAds gebruiken


apple-kondigt-eerste-merken-in-europa-aa.jpg
apple-kondigt-eerste-merken-in-europa-aa.jpg

Apple kondigt deze week de eerste merken aan die gebruik gaan maken van iAd’s in Europa, dit na een gemengde ontvangst van deze nieuwe mobiele advertentie-service in de VS.

Toen Apple begin april toegang kreeg tot de mobiele advertentiemarkt werd het met veel gejuich ontvangen hopende dat het extra power zou geven aan het maar langzaam groeiende format “that has yet to live up to its potential.” Maar dat enthousiasme is afgenomen door hoge prijzen voor advertenties, een traag productieproces en klanten die uit de markt stappen. “They are expensive and a pain to deal with“.

Apple heeft de Europese lancering van iAds’s in de afgelopen paar weken al 2 keer eerder uitgesteld, en is in sommige gevallen zelfs bereid geweest om campagnes te draaien voor minder dan het minimum bestedingsbedrag van 1 miljoen dollar om maar een paar goede namen als adverteerders aan te kunnen trekken.

Apple is in a weaker position than you’d think.” De Europese lancering geeft ontwikkelaars en adverteerders uit de regio de kans om zich te richten op iPhone gebruikers op dezelfde als hun collega’s dat in de VS doen. Onder de “Early adopters” kunnen we L’Oréal, Renault en Nestlé rekenen, met 2 of 3 campagnes die draaien op de iPhone en iPod touch apps begin december, maar de meeste zullen niet draaien voor volgend jaar.

Apple is nog steeds aan het uitvogelen hoe ze advertising het beste kunnen verkopen. De juiste infrastructuur lijkt op dit moment te ontbreken. “You don’t just become a sell-side media company overnight.

Ook lijken clienten het nog niet echt serieus te nemen, het valt nu dus nog in de experimentele categorie, samen met zo’n beetje de rest van mobile advertising.

...

Verder lezen over Apple

‘Apple wil met meer smarthomegadgets komen: dit is de volgende’

Houd er wel rekening mee dat het waarschijnlijk niet gratis is om het apparaat te gebruiken, waarmee we niet doelen op de aankoopprijs.

Gadgets14.11.2024

‘Apple wil met meer smarthomegadgets komen: dit is de volgende’

Slim voor ouders: deel de locatie van een AirTag

Het is voor koppels of vrienden die een koffer delen nu heel makkelijk om de locatie ervan samen in de gaten te houden.

Gadgets11.11.2024

Slim voor ouders: deel de locatie van een AirTag

iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen

Je wil toch weten hoe lang het nog duurt voordat je telefoon weer helemaal vol is. iPhone zou dat vanaf iOS 18.2 gaan laten zien.

Mobile06.11.2024

iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen

Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?

De VR-bril van Apple is een flink ding. Tijd voor iets subtielers, moet Apple denken: het zou onderzoek doen naar een slimme bril.

Gadgets05.11.2024

Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?

Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk

Je levert in op het aantal poorten, maar deze goedkoopste manier om op een Mac te werken wordt wel voorzien van de nieuwste M4-processoren.

Gadgets30.10.2024

Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk

Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Binnenkort kun je Apple’s AI ook gebruiken op jouw iPhone. Hoewel, ‘binnenkort’: dit is pas in april 2025, dus nog een klein half jaar van nu.

Mobile29.10.2024

Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone

Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan

Apple hint zelf naar nieuwe Macs door een X-post van Greg Joswiak, de marketing-topman van Apple. Hij zegt dat je je kalender moet maccen.

Gadgets25.10.2024

Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan

Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden

Zelfs al heb je nu jaren over dat eerste seizoen kunnen nadenken, dan nog ben je er waarschijnlijk niet helemaal uit wat je nou hebt zitten kijken. Severance 2 komt eraan.

Entertainment24.10.2024

Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden