De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Een recente studie toont aan wat sommigen in de Tech-industrie al langer denken: dat Apple een flinke hoeveelheid media aandacht opeist. Een jaar lang is er door Pew’s Research Center gekeken naar tech-berichtgeving en daaruit blijkt dat 15,1% van deze berichten over Apple gaat, 11,4% gaat over Google en een magere 3% over Microsoft.
Het is niet dat Microsoft een tekort heeft aan ‘public relations’ maar Apple is gewoon heel effectief in het trekken van de aandacht van een journalist / blogger.
Het Pew onderzoek heeft de “technology coverage” beoordeeld via 52 kranten, broadcast en websites van juni 2009 tot juni 2010. De release van een nieuwe iPhone versie was de nummer 2 “most-talked-about-tech-story” in die periode goed voor 6.4%. De release van de iPad was nummer 4 goed voor 4.6%. Microsoft heeft in diezelfde periode een nieuwe versie van het Windows (Windows 7) OS uitgebracht maar behaalde maar slechts een half procentje aan coverage. Texting while Driving was het succesvolste tech artikel in deze periode, goed voor 8.5% coverage.
Verder lezen over Apple
Gadgets14.11.2024
‘Apple wil met meer smarthomegadgets komen: dit is de volgende’
Gadgets11.11.2024
Slim voor ouders: deel de locatie van een AirTag
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Gadgets05.11.2024
Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Mobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Entertainment24.10.2024