Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Barry Schwartz meldt in zijn blog voor Search Engine Land dat na Australië (maart 2010) er nu ook in de Verenigde Staten zelf een test door Google wordt gehouden met het voorzien van zogenaamde POI’s of Point-of-interests (pin-automaten, banken, parken, scholen, enz) van gesponsoorde logo’s op de kaarten van Google Maps. De gesponsorde iconen verschijnen tzt ook op de mobiele versies van Google Maps.
Het sponsoren van deze POI’s loopt niet via een normaal AdWord account. Zo te begrijpen komen alleen gerenommeerde (en dus herkenbare) merken in aanmerking en de afrekening is niet op basis van CPC maar door middel van CPM (betalen per impressie). Tarieven zijn niet bekend. Deze wijze van sponsoring moet dus niet verward worden met de bestaande gewone Google Local-Ads.
De Google Map Icon Beta-test – na eerst de test in Australië – zal de voorbode zijn van een wereldwijde uitrol van deze feature. We houden u op de hoogte.
Verder lezen over Google Maps
Search26.09.2024
Pas op: Google pakt bedrijven met nepreviews op Google Maps
Mobile12.07.2024
Google Maps laat je op iPhone eindelijk zien hoe hard je mag
Online30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Automotive01.02.2024
Nieuw Apple CarPlay komt er aan, of toch pas volgend jaar?
Mobile16.01.2024
Geen navigatieprobleem meer als je de tunnel inrijdt: dit is waarom
Online13.12.2023
Google Maps: dit kun je allemaal met de blauwe bol
Automotive08.12.2023
Android Auto helpt je herinneren waar je auto staat
Online27.10.2023