Steve Jobs heeft altijd een zwak voor het sportmerk Nike gehad. Toen Jobs in 1996 terug bij Apple kwam, gaf hij aan dat hij Apple zou omvormen tot ‘de Nike van de consumentenelektronica‘. In een interview tijdens de Innovation Uncensored Conference, vorige maand in New York georganiseerd door het magazine Fast Company, vertelde Mark Parker, de CEO van Nike, hoe hij op een dag in 2006 door Steve Jobs werd gebeld met betrekking tot het Nike+ project, een co-productie tussen Nike en Apple, waarbij de iPod en de iPhone 3GS in Nikeschoeisel kunnen worden geïntegreerd om trainingstijden op te slaan.
Parker werd uitgebreid gefeliciteerd omdat het project een waar succes was geworden. Toen de Nike-CEO Jobs vroeg of die nog enig advies had, antwoordde die ‘Nee, jullie maken prachtige producten’. Toen volgde een kleine stilte, waarna Jobs op zijn laatste zin terugkwam en zei… ‘Wel, ik heb misschien toch wat advies.’ ‘Jullie maken prachtige producten, echt producten waar je naar uitkijkt en die tot de beste ter wereld horen, maar jullie maken ook een boel rotzooi. Stop met die rotzooi te maken en concentreer je op de geweldige producten.
Parker verwachtte zich aan een kleine stilte en dan gelach, maar enkel de stilte kwam… Jobs had absoluut gelijk, aldus Parker.