De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Apple is het merk waar Europeanen de meeste passie voor hebben. Dat blijkt uit het Europese passie onderzoek 2010. Opvallend is dat de top 5 gedomineerd wordt door elektronica merken. De Europese top 5 van meest passievolle merken ziet er als volgt uit:
1. Apple – 2. Sony – 3. Coca Cola – 4. Samsung – 5. Adidas
De studie is een initiatief van Panelteam, een nieuw Europees online onderzoeksbureau. Ze opereren in 15 Europese landen, en met meer dan 50 research professionals hebben ze toegang tot meer dan 1,4 miljoen Europese panelleden.
De kernwaarden van Panelteam zijn geboren uit een passie voor mensen en een passie voor betrouwbaar online onderzoek. Panelteam streeft naar een hoge data kwaliteit en stelt daarom strenge eisen aan de samenstelling van haar online panels. Dat uit zich onder andere in een multi-source recruitment systeem, intensief panel management en beloning volgens lokale behoefte.
Passion for People komt ook tot uitdrukking in de resultaten van het Europese passie onderzoek! In dit grensoverschrijdende online onderzoek heeft Panelteam onderzocht hoe Europeanen denken over passie op persoonlijk en maatschappelijk vlak. Wat is het meest passievolle merk en wat is het meest passievolle moment uit iemands leven geweest? Daar komen boeiende resultaten en bijzonder mooie verhalen uit voort die Panelteam ook zal uitgeven in boekvorm.
Enkele interessante resultaten uit het Europese Passie Onderzoek zijn:
* Naast Apple als meest passievolle Europese merk is het opvallend dat lokale merken het ook goed doen. Zo is Douwe Egberts het meest passievolle merk in Nederland, Bauli in Italië en Arla scoort hoog in Scandinavië. In UK staan echte Britse merken zoals Cadbury’s, Marmite en Sainsbury’s in de lokale top 10 en in het Duitstalige gebied is Milka de favoriet.
* Lokale tradities worden enorm gewaardeerd. Ieder land is over het algemeen trots op de lokale gebruiken. Toch vindt 40% van alle ondervraagden het wel jammer dat er naast lokale tradities bijna geen Europese tradities zijn.
* 70% van de Europeanen gaat met plezier naar het werk. De top 3 is Denemarken (89%), Nederland (86%) en Duitsland (73%). Italië bungelt onderaan met 57%.
* Sport is de vrijetijdsbesteding waar Europa het meest gepassioneerd over is (23%). In alle onderzochte Europese landen kwam dit als nummer 1 uit de bus. Opvallend is dat hier één uitzondering op is. De Fransen waarderen PC / Gaming (18%) op hetzelfde niveau als sport (18%).
Verder lezen over Apple
Gadgets14.11.2024
‘Apple wil met meer smarthomegadgets komen: dit is de volgende’
Gadgets11.11.2024
Slim voor ouders: deel de locatie van een AirTag
Mobile06.11.2024
iPhone krijgt een oplaadfunctie die we op alle toestellen willen
Gadgets05.11.2024
Komt er in de toekomst een slimme bril van Apple?
Gadgets30.10.2024
Apple geeft de Mac mini een heel ander uiterlijk
Mobile29.10.2024
Apple Intelligence komt ook naar jouw iPhone
Gadgets25.10.2024
Apple kondigt volgende week nieuwe Macs aan
Entertainment24.10.2024
Seizoen 2 van Severance belooft heel vreemd te worden
Verder lezen over Europa
Technology11.09.2024
De EU wordt rijk deze week: miljardenboetes voor Google en Apple
Mobile09.08.2024
Apple heeft nieuwe App Store-regels en appstudio’s zijn boos
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Nieuws24.06.2024
Apple in de problemen: EU dreigt met miljardenboete om App Store
Technology22.05.2024
Regulering van kunstmatige intelligentie – wat zal de EU AI Act bereiken?
Online15.05.2024
Booking.com moet er ook aan geloven: extra checks door EU
Booking.com moet extra gaan oppassen voor de EULifestyle29.04.2024
De beste routes in Noord-Europa voor reizen in de lente
De voordelen van reizen met de autoOnline26.04.2024