Technology21.11.2009

Goodbye Technorati, we are done


goodbye-technorati-we-are-done.jpg
goodbye-technorati-we-are-done.jpg

Kudos voor de mannen van Publisher en Hyped die als eerste vandaag opmerkten dat Technorati inmiddels alle Nederlandse Blogs eruit heeft geknikkerd. Hulde voor het management van het bedrijf want de arrogantie ongeveer 2 jaar lang emails niet beantwoorden als je gebruikers niet uit de VS komen wordt eindelijk “officieel” bevestigd.

Wat moet je met de Europese, of nog erger nog, die Nederlandse arrogantie om aan een Amerikaans Internetbedrijf vragen te stellen waarom ze er een potje van maken. Zelden heeft een internet score zo’n grillig en onverklaarbare waarde weten te vertonen. Nee beter dan, opzouten met die Hollanders, krijgen we ook geen vragen en onbegrijpelijke mails meer.

Waar Hyped nog twijfelt, is het hier definitief exit, we are done. We mieteren de Technorati ranking er definitief uit en houden het voor gezien. Technorati zelf jammert nog wat na op hun blog onder de titel “Where did all my authority go?“. We zouden die vraag eigenlijk best willen beantwoorden als het over Technorati zelf zou gaan.

Maar goed, de score gaat er vanaf al zal het Technorati zelf meer dan aannemelijk een zorg zijn. Hoe moet het trouwens nu verder met de Marcom Top 100 want ook Marco & Friends gebruiken nog immer de ranking van Technorati als parameter van hoe populair je nu werkelijk bent. Een mooie aanleiding om die hitlijst ook maar eens gelijk onder handen te nemen.

En vanwaar die reactie van ons? Nu die is eenvoudig te verklaren. We sturen inderdaad al zeker 2 jaar mails naar Technorati over hun scores en ranking algorithmen met screenshots en meer. We hebben nimmer een antwoord terug mogen ontvangen en als we rondvragen heeft eigenlijk iedereen dezelfde ervaring.

Ondertussen op Google :

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

...