21.11.2019
Tech in Asia

​Traveloka gaat bioscoopkaartjes verkopen in Thailand

By: Redactie Tech in Asia

BlogTech in Asia

Online reisgigant Traveloka werkt sinds kort samen met Major Cineplex om een boekingsservice voor bioscoopkaartjes aan te bieden in Thailand. De nieuwe service heet Movies en is toegankelijk via het Traveloka Xperience-platform.

“Naast een naadloze koopervaring, kunnen gebruikers ook profiteren van de verschillende betaalopties die op Traveloka beschikbaar zijn”, aldus Henry Hendrawan, CFO van Traveloka.

Nieuwe producten en diensten

Het lijkt slechts het begin, want het bedrijf is van plan om in rap tempo nieuwe producten en diensten voor de Thaise markt te ontwikkelen.

De Indonesische unicorn lanceerde eerder dit jaar Traveloka Xperience, waarmee gebruikers reisactiviteiten en attracties kunnen ontdekken en boeken via de website of app.

Traveloka Xperience biedt momenteel meer dan 20.000 reis- en lifestyleproducten aan op meer dan 300 bestemmingen. Naast Thailand is het beschikbaar in Indonesië, Vietnam, Maleisië, de Filippijnen, Singapore en Australië.

Airbnb Experiences

Met het aanbieden van reisactiviteiten concurreert Traveloka direct met Airbnb Experiences, gelanceerd in 2016. Een andere concurrent, Klook uit Hong Kong, heeft meer dan 100.000 activiteiten op meer dan 270 bestemmingen.

In juli nam Traveloka deel aan een financieringsronde van het in Singapore gevestigde PouchNation, een startup die op technologie gebaseerde oplossingen voor evenementen biedt. De twee bedrijven werken samen aan nieuwe technologieën die het organiseren van evenementen makkelijker maakt, aldus Christian Suwarna, CEO van Traveloka Xperience.

Traveloka werd in 2012 opgericht door IT-professionals Derianto Kusuma, Ferry Unardi en Albert Zhang. Zij werkten alle drie lange tijd in de Verenigde Staten. Ze werden in 2013 vergezeld door de initiatiefnemer van KawalPemilu.org, Ainun Najib.

Travelokas waarde wordt geschat op $ 4 miljard.

[Fotocredits © Drobot Dean – Adobe Stock]

Share this post