De redactie van Tech in Asia volgt alle technologische ontwikkelingen en innovaties uit Azië. Van startups en techgiganten tot aan de snelgroeiende Automotive industrie. De redactie is te bereiken via newsroom_asia@dutchcowboys.nl.
Reliance Retail schrijft in een verklaring op zondagavond dat de overname van Future Group voor US $ 3,4 miljard “volledig afdwingbaar is onder de Indiase wet”.
Het bedrijf, geleid door de Indiase miljardair Mukesh Ambani, voegde daaraan toe: “Reliance Retail Ventures Ltd. (RRVL) is van plan om zijn rechten af te dwingen en de overeenkomst met de Future-groep zonder enige vertraging af te ronden.”
Amazon
Deze reactie komt kort nadat Amazon een tussentijdse overwinning behaalde bij een Singaporees arbitragehof. Die gaf opdracht tot een tijdelijke stopzetting van de voorgenomen deal tussen de twee Indiase retailbedrijven. Het gaat volgens het weblog TechCrunch over een pauze van 90 dagen.
Eerder deze maand stuurde Amazon een juridische kennisgeving naar Future Group wegens vermeende schending van een niet-concurrentiebeding. Onderwerp van discussie was een de deal met Reliance Industries Limited.
Het twistpunt: Amazon kreeg niet het eerste recht om meer belang in Future Group te kopen. Het bezit momenteel een belang van 3,58% in Future Retail, de retailtak van Future Group.
Amazon benaderde kort daarna het Singapore International Arbitration Center om te proberen de deal tussen de twee Indiase bedrijven te laten klappen.
Reliance Retail
De overname van Future Group door Reliance Retail wordt gezien als een belangrijke stap om de concurrentie aan te gaan met toonaangevende spelers zoals Amazon en Walmart’s Flipkart. Dat moet dan gebeuren via het JioMart-platform.
De Indiase markt voor e-commerce is momenteel erg dynamisch. Vorige week acquireerde Flipkart met een investering van $ 200 miljoen een belang van 7,8% in Aditya Birla Fashion and Retail Ltd., een mode- en lifestylebedrijf in India met meer dan 3000 winkels.
[Fotocredits © kai – Adobe Stock]
Verder lezen over E-Commerce
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsOnline23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Online04.09.2024
Consument is onvoldoende geïnformeerd over duurzaamheid van online winkelen
Online01.07.2024
Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center
en zet in op verdere groei e-commerceOnline27.06.2024
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie
Daarmee skip je de veilingOnline17.06.2024
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops
Events30.05.2024
Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival
A New Definition of GrowthOnline11.03.2024
Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden
Verder lezen over Retail
Online23.09.2024
Producten EasyToys liggen nu ook in de schappen bij Kruidvat
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterDC Business22.02.2024
Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar
Lifestyle18.02.2024
Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?
Marketing01.02.2024
Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers
Online19.01.2024
Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers
Marketing14.12.2023
ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam
aan Kalverstraat/RokinDC Business13.12.2023